منو
تبليغات
اخبار
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
تاکید امام جمعه اصفهان بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی ‌در مدارس امام جمعه اصفهان گفت: باید با آموزش و پرورش مفاهمه‌نامه امضا کرد تا در مدارس جلساتی برگزار شود و به تمامی سوالات دانش آموزان درباره فضای مجازی و مسائل روز جامعه پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در «همایش تکریم میزبانان کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان» که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کرسی آزاد‌اندیشی همواره در حوزه علمیه مطرح بوده و به لحاظ علمی پیگیری می‌شده به نحوی که آموزش درس‌ها مبتنی بر کرسی آزاداندیشی است و مباحثه بین شاگرد و استاد وجود دارد.

وی افزود: معنای درس خارج این است که هم‌درسی قوی‌تری بین استاد و شاگرد شکل گیرد و استدلال موافق و مخالف بیان می‌شود و هرکس در کلاس وجود دارد صراحتاً ایراد می‌گیرد و عقاید و تفکرات خود را بیان می‌کند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در محافل حوزوی و غیر حوزوی گفت: باید در برگزاری کرسی‌ها از مرحله درسی کنار رفت و نباید مسائل دینی در اذهان طلاب بدون پاسخ بماند.

وی بیان کرد: شک گذرگاه خوب و توقف‌گاه بدی است، در مسائل اعتقادی و فقهی و اصولی و اجتماعی باید به شک‌ها پرداخت و پاسخ داد و نباید بر آن باقی ماند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: اکنون شک‌هایی در اذهان بوجود می‌آید و باید در مکانی باشد تا جوانان برای رفع اشکال خود به آنجا مراجعه کنند. همچنین اگر با بخواهیم با وجود فضای مجازی جوانان را در دین واقعی و انقلاب خود باقی بمانند و انقلابی‌گری کنند باید این مهم فراهم شود.

وی تصریح کرد: انقلابی‌گری به این معناست که حتی اگر شکی برای کسی پیش آمد بتوانند آن را برطرف کنند، اصل انقلاب ما مسئله‌ای دینی است و همین موضوع تفاوت انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های دنیا که کودتا نام دارد، است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در دین ما هیچ کاری اجباری نیست و دین مسئه‌ای قلبی است لذا باقی ماندن در انقلاب در دیگر کشورها مطرح نیست اما بدلیل اینکه انقلاب ما درونی است بر باقی ماندن بر آن تاکید داریم.

راهی برای مذاکره با مخالفان دین اسلام نیست

وی تصریح کرد: امام(ره) به ما نشان داد فرهنگ اصلی ما تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود و مسلمان، انسان مستقلی است که با مخالفان دین خود مخالف است. نمی‌توان با کسی که با دین شما مخالف است مذاکره کرد و باید مقابل او ایستاد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیه آخر سوره مجادله بیان کرد: اسلام با همه افراد سر سازگاری ندارد، امام خمینی(ره) در طی سال‌ها انقلاب درونی در ما بوجود آورد و نشان داد اسلام فقط منحصر به عبادات فردی نیست و باید از زیر بار کفار خارج شد.

وی افزود: درونمایه انقلاب ما، اسلام ناب محمدی است که در فرهنگ و تفکر ما بوجود آمده یعنی مسلمان واقعی باشی، بمانی و آن را تبلیغ کنی.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دشمن علیه انقلاب ما کار می‌کند و سر مسائل جزیی، بزرگ‌ترین دشمنی‌ها را بوجود می‌آورد که نشان از درستی مسیر انقلاب دارد و رهبر معظم به آن اشاره کرده‌اند.

وی قانون اساسی، ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و طاغوت محورهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: هرچند برخی مشکلات وجود دارد و مورد قبول است اما این مشکلات سبب نشده انقلاب از حرکت خود باز ایستد.

ایران؛ هفتمین قدرت موشکی جهان

طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: جنگ سوریه و یمن و عراق سبب شد قدرت ایران بیشتر به نمایش گذاشته شود و اکنون در آمارهای سازمان ملل گفته شده که ایران از نظر نفوذ جهانی و قدرت موشکی دارای رتبه هفتم جهان است و اسرائیل در رتبه هشتم قرار دارد.

وی افزود: ایران بین بیش از 200 کشور جهان از نظر قدرت نظامی یازدهمین قدرت جهان است، این قدرت در قبل وجود نداشت و اکنون ترامپ بارها پیشنهاد کرده با سرباز فداکار ما؛ سردار سلیمانی حاضر به صحبت است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: امام(ره) و رهبر معظم معجزه قرن هستند که با هرکس طبق فهم و فکر او صحبت می‌کنند و مدیریت جامعه اسلامی ما را بر عهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی باید در همه موضوعات برگزار شود تا دین در میان مردم سر پا باشد، نباید اجازه دهیم دین توسط عده‌ای دشمن از دل مردم خارج شود.

باید کرسی‌های آزاداندیشی را در مدارس ترویج داد

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید اساتید مجربی در حوزه سیاسی و فضای مجازی تربیت شود، بیان کرد: فضای مجازی واقعیت امروز جامعه است که باید به آن علم پیدا کرد، نباید تنها به مسائل رساله اکتفا نکرد بلکه باید به مسائل روز مجهز شد.

وی ادامه داد: طلبه‌ای که نتواند جوابگوی مسائل روز باشد، در کار خود ضعیف است و باید بتواند ابتدا به سوال‌های ذهنی خود سپس به سوالات ذهنی جامعه پاسخ دهد.

امام جمعه اصفهان گفت: علم، فکر و سیره ما را طلاب یاد می‌گیرند و به دیگران منتقل می‌کنند و اگر طلبه‌ای در این مسیر مشکل داشت باید رویه را تغییر داد.

وی با تاکید بر افزایش برگزاری کرسی‌های آزادندیشی خاطرنشان کرد: می‌توان با آموزش و پرورش مفاهمه‌نامه امضا کرد تا در مدارس جلساتی برگزار شود و به تمامی سوالات دانش آموزان درباره فضای مجازی و مسائل روز جامعه پاسخ داد.

مشاهده در خبرگزاری تسنیم
مشاهده در خبرگزاری حوزه
مشاهده در خبرگزاری شبستان




برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 




 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 787
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما