تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

«لبخند خدا»؛ استارتاپی برای ترویج سبک زندگی قرآنی
1402/2/31 يكشنبه «لبخند خدا»؛ استارتاپی برای ترویج سبک زندگی قرآنی «لبخند خدا»، عنوان یک استارتاپ فرهنگی قرآنی است که در زمینه تربیت کودک و نوجوان و ترویج سبک زندگی قرآنی در خانواده‌ها فعالیت می‌کند و پایه فعالیت‌های خود را آموزش قرآن قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، نیره تسلیمی، عضو استارتاپ فرهنگی قرآنی «لبخند خدا» مستقر در خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگویی اظهار داشت: این مؤسسه در زمینه تربیت قرآنی برای کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و از حمایت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برخوردار است. ما این مسیر را در راستای دانش‌بنیان شدن ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم از محتواهای جذاب و جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما آموزش قرآن را از جزء ۳۰ آغاز و در بازه زمانی آموزش یک سوره، با مفاهیم آن زندگی می‌کنیم. به عبارتی، تلاش ما برای نهادینه کردن زندگی با قرآن در کودکان است و نام این طرح‌ آموزشی را «سفر به شهر نور» گذاشته‌ایم. برای هر سوره، پیام و شعاری در نظر گرفته شده؛ برای مثال، پیام سوره ناس، «سرعت و دقت» و شعار آن، «ولش کن را ولش کن» است که تا مدت‌ها در ذهن کودکان باقی می‌ماند و زندگی با آن را یاد می‌گیرند. در هر کلاس نیز آنها ملزم‌اند که گزارش استفاده از پیام آیات در زندگی را ارائه دهند.

عضو استارتاپ فرهنگی قرآنی لبخند خدا بیان کرد: هسته اولیه این گروه را ۱۵ نفر تشکیل می‌دهد، ولی هر برنامه را تعداد افرادی که در زمینه مورد نظر مهارت بیشتری دارند، اجرا می‌کنند. پنج سال است که فعالیت قرآنی انجام می‌دهیم، ولی طرح مؤسسه از دو سال پیش پذیرفته شده و پایه کار ما، آموزش قرآن است.

وی ادامه داد: قبل از تأسیس مؤسسه لبخند خدا، گروه‌های دیگر نیز چنین فعالیت‌هایی داشتند و کتاب‌ها و اشعار قرآنی بسیاری تاکنون منتشر شده که ما از همه آنها استفاده می‌کنیم، ولی مبنای کارمان، کتاب‌های محمدرضا اخوت، از اساتید دانشگاه تهران است.


تلاش برای تغییر ذهنیت‌های اشتباه درباره قرآن

تسلیمی هدف اصلی این مؤسسه را جاری کردن آموزه‌های قرآن در متن زندگی افراد دانست و گفت: می‌خواهیم این ذهنیت را که جای قرآن فقط در مسجد است یا فقط در موقعیت‌های خاص باید قرآن خوانده شود، از میان برداریم. ما به‌عنوان سفیر قرآن، در مراسم‌ خانوادگی یا در جمع گرو‌ه‌های مذهبی‌ که از ما دعوت می‌کنند، شرکت می‌کنیم و محتوای تولید شده برای آنها را ارائه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در مراسم‌ خانوادگی، از خانواده‌ها می‌خواهیم برای غذا خوردن، سفره قرآنی داشته باشند؛ یعنی از غذا یا میوه و سبزیجاتی که در قرآن آمده است، استفاده کنند تا نعمت‌های خداوند برایشان یادآوری شود و شکرگزار آنها باشند. این طرح که مقدمه‌ای برای انس بیشتر خانواده‌ها با قرآن شده، مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است. به عبارتی، سعی می‌کنیم سبک زندگی قرآنی را در خانواده‌ها رواج دهیم.

عضو استارتاپ فرهنگی قرآنی لبخند خدا در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش روی این گروه گفت: یکی از مشکلات اصلی ما، در اختیار نداشتن مکان مشخص برای مراجعه گروه‌های خانوادگی یا مذهبی است. در نظر داریم یک سفره‌خانه قرآنی راه‌اندازی کنیم، محصولات قرآنی ارائه دهیم و گروه را به درآمدزایی برسانیم که هنوز موفق به این کار نشده‌ایم. درواقع، به پشتیبان مالی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: بیشتر اجراهای گروه ما را نوجوانان انجام می‌دهند و برنامه‌ها مورد توجه و پسند خانواده‌ها قرار گرفته است، به‌طوری که بعد از اجرا نیز پیگیر فعالیت‌های گروه می‌شوند. بنابراین، به ادامه مسیر امیدواریم.

تسلیمی به کسانی که قصد راه‌اندازی استارتاپ قرآنی دارند، توصیه کرد که به خدا امید داشته باشند، به تجربیات گروه‌های پیش از خودشان توجه کنند تا با پیچ‌وخم‌های مسیر آشنا شوند و صبر پیشه کنند.


مشاهده در خبرگزاری ایکنا


 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 470
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما