منو
تبليغات
پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام)
سه‌شنبه 14 آبان 1392 کرامات الحسینیة جلد اول
الحمد لِلّه الّذى سمک السماء و ندب عباده الى الدعا و الصّلوة و السّلام على من قدمه فى الاصطفاء محمّد خاتم الانبیاء و على آله الطاهرین مصابیح الدجى سیّما على حجّة بن الحسن خاتم الاوصیاء روحى و ارواح العالمین له الفداء.
حمد و سپاس و ثنا مخصوص خداوندى است که این همه نعمتهاى بى شمار را به ما ارزانى بخشید و دنیا را دار بلا و محلّ ابتلاء قرار داد و شکرى بى منتها شایسته پروردگارى است که خوان بلا را مخصوص اولیاء نمود.
و درودى بى حصر و عدد بر پیامبر گرامیش محمّد مصطفى و اهلبیت ابرار و عترت اطهارش خصوصاً یکه تاز میدان جانبازى و شهسوار عرصه یکه تازى ، شهید راه خدا و فانى در طریق رضا تشنه لب کربلا، کُشته گریه و زارى و شفیع روز سوگوارى آنکه اجزاى کائنات در مصیبتش متغیر و تمام ماسوى در عزایش متاءسف و متحیّر شدند.
و امّا بعد، وقتى که شدائد زندگى به ما رو مى آورد، زمانى که حوادث غیر مترقّبه در مسیر پیشرفت ها خود نمائى مى کنند و گاهى که امراض سخت و یا لاعلاج آدمى را به زانو در مى آورد و خلاصه گرفتارى هاى گوناگون جلوه گرى مى کند بدنبال این مطلب انسان راه چاره اى مى جوید تا از این ناملایمات خلاصى یابد.
به این معنى که اگر مریض است از دکتر و دوا استفاده کند، اگر فقر و فلاکت او را تهدید مى کند از مردم متمکن کمک بگیرد و اگر تیرهاى حوادث او را آماج خود قرار داده نا امید نشده با وسائلى که خود مى داند سنگ را از مسیر ترقى خود بردارد.
ولى سِرّ مطلب این که گاهى شدائد و گرفتارى بنحوه ایستکه وسائل بشرى آن را چاره نمى کند و یا اصلاً در مقابل چاره اى نمى بیند، در چنین موقع انسان چه کند؟ اینجاست که باید متوجه قدرتى شد که تنها آن قدرت مى تواند انسان را از بند گرفتارى و شدائد زندگى برهاند و اکثر مردم که از یاد خدا غافلند در چنین موقعى بیاد خدا مى افتند و این خود یکى از راه هاى خدا شناسى است که سر چشمه آن از درون فطرت انسانى مى جوشد چنانکه در ارشاد القلوب دیلمى روایتى است که مردى از امام صادق (ع ) پرسید که مرا راهنمائى کن بسوى خدا و خدا را برایم بشناسان که خدا چیست ؟ زیرا با بعضى ها در بحث متحیر مى شوم .

قالب کتاب: HTML / سایز: 231 KB

برای مطالعه کلیک کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 17989
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما