منو
تبليغات







 
رسانه
رسانه
پنجشنبه 7 مرداد 1389 نقشه جهاني صهيونيسم براي سينماي جهان
منبع: آويني (www.aviny.com)



صهيونيست كه مدت‌هاست در هاليوود به عنوان مركز قدرت سينماي جهان نفوذ كرده در سالهاي اخير مسير ديگري را براي نفوذ در سينماي جهان و به خصوص در خاورميانه دنبال مي‌كند.

صهيونيست‌ها كه در جامعه جهاني اقليتي كوچك محسوب مي شوند و حتي از سوي يهوديان بي‌شماري نيز طرد شده‌اند از سالها قبل براي بيرون آمدن از اين انزوا تلاش‌هاي گسترده‌اي را در اين عرصه آغاز كرده‌اند.اين رسانه كه بدون شك يكي از تاثيرگذارترين رسانه‌هاي تبليغي است،از آغاز تاسيس دولت اسراييل مورد توجه صهيونيست‌هاي افراطي بوده است.اما در سالهاي اخير اين تلاش‌ها به شكل منسجم و سازمان يافته‌اي مسير خود را تغيير داده است.در گذشته صهيونيست‌ها با نفوذ در پست‌هاي كليدي هاليوود تلاش كردند تا در مسير توليد جهاني به نفع خود بهره برداري كنند و كمتر به طور مستقيم در مجامع جهاني شركت كنند.اين مسير همواره زير سايه هاليوود طي شد تا در سال 2000 هزار سينماي اسراييل آهسته آهسته در جشنواره ها و مجامع جهاني طرح شد و در سالهاي آينده به شكل مستقل عمل خواهد كرد.در اين گزارش به حركت‌ صهيونيست‌ها در سينماي جهان مروري خواهيم داشت.


صهيونيسم زير سايه هاليوود

«نيل گابر» نويسنده يهودي تبار در كتابش تحت عنوان «امپراتوري از آن خودشان» به سال 1988 اشاره مي‌كند كه بزرگترين استوديوهاي هاليوود از جمله كلمبيا، مترو گلدوين ماير، برادران وارنر، پارامونت، يونيورسال و فاكس قرن بيستم توسط يهوديان تأسيس شده‌اند و به واسطه يهوديان اروپاي شرقي اداره مي شوند.

«هنري فورد» در كتاب «استقلال نازپرورده» به اين نتيجه مي‌رسد كه يهوديان تنها بر 50 درصد از صنعت فيلمسازي احاطه ندارند، بلكه تمامي آن را در اختيار دارند.

«نورمن اف كانتور»، پرفسور دانشگاه نيويورك در مطالعاتي كه به سال 1994 انجام داد به اين نكته اشاره كرد كه توليد فيلم در هاليوود و توزيع آن در 50 سال نخست حيات هاليوود، تحت سلطه يهوديان مهاجر صورت مي‌گرفته است و در حال حاضر نيز قسمت اعظم فيلمسازي در آمريكا تحت كنترل يهوديان است.

اين نفوذ از همان ابتدا نه تنها در مديريت بلكه با حمايت از هنرمندان يهودي شدت گرفت.امروز بسياري از اهالي هاليوود را هنرمندان يهودي تشكيل مي‌دهند.

در فهرست كارگردانان يهودي با اسامي مشهوري كه برخي از آنها تهيه كننده آثار خود نيز محسوب مي شوند،مواجه مي‌شويم.كساني چون اريك فون اشتروهايم، ژوزف فون اشترنبرگ، ارنست لوبيچ، استنلي كوبريك، ماكس افولس، ديويد كروننبرگ، فريتس لانگ، ويليام شانتر، رومن پولانسكي، سيدني لوست، بيلي وايلدر، استيون اسپيلبرگ، وودي آلن، سيدني پولاك، راب راينر، كلودللوش، ژان لوك گدار، مل بروكس، پيتر باگرانوويچ، ساموئل گلدوين، اندي اكرمن، مايك نيكولز، تيم برتون، ران سيلور، توني راندال و...

در ميان بازيگران يهودي شاغل در هاليوود نيز اسامي بسياري ديده مي شوند.بازيگران مطرحي مثل:جري لوئيس، جك لمون، كرك داگلاس، مايكل داگلاس، هريسون فورد، رابرت رد فورد، پل نيومن، چارلز برانسون، ژان كلود ون دام ، تلي ساوالاس، جان استيوارت، پيتر سلرز، توني كرتيس، برادران ماكس، مارتين شين، چارلي شين، رابين ويليامز، رد استايگر، ميشل فايفر، سارا برنارد، اليزابت تيلور، مريلين مونرو، ادي هيپورن، باربارا شرلي، سالي فيلد، سارا جسيكا پارك، مدونا (كه به مكتب صوفيانه كابالا پيوست و در مؤسسه نارالتوراه اسرائيل تعليم ديده است) و..از جمله اين يهوديان هستند.هر چند برخي از اين افراد در سيطره توليد آثار صهيونيست‌ها قرار ندارند،اما بسياري ديگر از اين دست اندركاران به توليد آثاري هم سو با افكار صهيونيست‌ها پرداختند و به ويژه در توليد فيلمهايي در حمايت از هولوكاست و نشان دادن مسلمانان به عنوان تروريست نقش به سزايي ايفا كردند.


صهيونيست‌ها و برگزاري جشنواره‌‌هاي فيلم

صهيونيست‌ها از سالها قبل با برگزاري فستيوال‌هاي فيلم تلاش كرده‌اند جاي پاي خود را در سينما محكم كنند.برخي از اين جشنواره ها عبارتند از:جشنواره فيلم اسرائيل كه 22 الي 7 مارس در لس‌آنجلس و 26 آوريل الي 3 مي ميامي،21 الي 6 ژوئن در نيويورك.چهاردهمين جشنواره فيلم اسرائيل در نيويورك كه در اين جشنواره اسرائيل و آمريكا با همكاري هم فيلم‌هايي را نمايش مي‌دهند كه در خارج از اسرائيل در دسترس نيست.پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم ايلات 2 تا 5 مي ماه شهر ساحلي ايلات.جشنواره فيلم يهودي جكسون كه 21 الي 24 اكتبر در دانشگاه ميلساپس برگزار مي‌شود.اسراييل يك جشنواره هم هر ساله در ماه نوامبر در شيكاگو برگزار مي‌كند.


اسپيلبرگ و ماجراي هولو‌كاست

«استيون اسپيلبرگ» فيلمساز يهودي كه با «فهرست شيندلر» پيش از اين به ماجراي هولو‌كاست پرداخته بود،اكنون در حال جمع‌آوري داستان‌هايي درباره واقعه هولوكاست است تا بدين وسيله دانش‌آموزان انگليسي را هر چه بيشتر با اين موضوع آشنا كند.

«استيون اسپيلبرگ» سال‌هاست كه از طريق مؤسسه «THE SHOAH» سعي در جمع‌آوري داستان‌ها و مستنداتي در رابطه با «هولوكاست» دارد.در اين پروژه مؤسسه آموزشي «تراست هولوكاست» نيز با «اسپيلبرگ» همكاري دارد. اين فيلمساز هاليوودي در سال 1994 مؤسسه «THE SHOAH» را افتتاح كرده است.

«كارن پولاك»، مدير اجرايي مؤسسه «تراست هولوكاست» هدف از اجراي چنين پروژه‌اي را فراهم سازي بستر آموزشي مناسب براي مطمئن شدن از اين مطلب دانست كه نسل آينده به اندازه كافي با موضوع هولوكاست آشنايي دارد.

در اين رابطه اين مؤسسه‌ها بر آن شده‌اند تا زمينه ملاقات بازماندگان اين حادثه را با دانش‌آموزان مدارس مربوطه فراهم كنند.

اين فيلمساز در فيلم ما قبل خود فيلمي ديگر براي صهيونيستها با عنوان «مونيخ» توليد كرد كه به جريان گروگان‌گيري ورزشكاران اسراييلي توسط چند فلسطيني مي‌پردازد.


بنياد نوين سينما و تلويزيون اسراييل

اخيرا رژيم اشغالگر قدس از طريق «بنياد نوين سينما و تلويزيون اسراييل» تلاش گسترده‌اي را براي توليد مشترك بين اسراييل و فلسطين و تصاحب بازار سينماي جهان انجام داده است.اين بنياد كه با هزينه بسيار زياد صهيونيست‌ها احداث شده تلاش گسترده‌اي را براي فيلمسازان عرب انجام داده است.

اميراسفندياري مدير امور بين الملل بنياد سينمايي فارابي در اين باره به خبرنگار فارس گفت:«البته 40 سينماگر فلسطيني از جمله:الياس سليمان،رشيد مشاراوي،هشام كيد،هاني ابو اسعد و...در بيانيه‌اي به اين مانور تبليغاتي اعتراض كرده‌اند.ولي اسراييل سرمايه گذاري كلاني را روي سينما انجام داده است تا سينماي خود را مانند سينماي ايران در سطح جهان مطرح كند.آنها در تمام بازارهاي فيلم و جشنواره‌ها شركت مي‌كنند و با تمام توان تلاش كرده‌اند، سينماي خود را در سطح جهان معرفي كنند و تماشاگران خود را در سطح جهان افزايش دهند.»

جالب اين كه اسراييلي‌ها تلاش كرده‌اند با جذب برخي از فيلمسازان عرب و فيلمهايي درباره فلسطين حضور خود را با توليد فيلمهايي با محور اسراييل در اين زمينه همه گير كنند.نمونه بارز اين سخن فيلم «و اينك بهشت» به كارگرداني «هني ابو اسد» كه با موضوع عمليات انتحاري توليد شده اشاره كرد.اين فيلم به جز «تل آويو» در كشورهاي اروپايي و آمريكا نيز به نمايش در‌آمد.

صهيونيست‌ها در سالهاي اخير تلاش كردند با حمايت از فيلمسازان عرب،دست دوستي به سمت اعراب دراز كنند و حتي با حمايت از فيلمهاي به ظاهر ضد صهيونيستي خود را در جامعه جهاني از انزوا خارج كنند. به نظر مي رسد حركت اسراييل در سينما بر دو محور اشاعه و توليد آثار سفارشي درباره هولوكاست كه در هاييود دنبال مي شود و ديگر حمايت كنترل شده از فيلمسازان عرب براي همه گير كردن موضوع اسراييل در سطح جهان، متمركز شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 23091
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما