منو
تبليغات
مرورگرهاي اينترنت
گوگل کروم
يكشنبه 16 آبان 1389 Google Chrome 4.0.249.30
مرورگر وب جديد Google Chrome - گوگل كروم، از شاخص هاي امنيتي مهمي برخوردار است كه باعث مي شود گوگل از اين نظر آنرا با مرورگر اپل سفري، موزيلا فايرفاكس و نسخه جديد اينترنت اكسپلورر مقايسه كند.
مرورگر كروم از چهارچوب مشابه ديگر مرورگر ها بهره برده است. به ويژه در استفاده از تكنيك تهيه ليست سياه از سايت هاي مخرب و روش گشت وب سايت ها در پشت لايه هاي امنيتي از جمله درون "جعبه شني" و مرور ناشناس اينترنت.
گوگل با ارائه گوگل كروم وارد بازار مرورگرهاي وب شده است كه هنوز انحصار آن در دست مايكروسافت اينترنت اكسپلورر مي باشد. اما آيا اين تفاوت هاي امنيتي كروم باعث مي شود اين مرورگر در جلوه كاربران متمايز ظاهر شود؟
گوگل كروم از قابليتي معرفي شده در Internet Explorer 8 بهره مي برد با نام مرور ناشناس (Incognito) كه اجازه ميدهد كاربر در اين وضعيت با مرور وب سايت ها هيچ رد پايي از خود بر جاي نگذارد حتي فايل هاي كوكي فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سيستم زنده خواهند بود. همچنين در لايه بعدي امنيتي، گوگل تصميم گرفته است كه از ترجمه صفحات در جعبه شني (sand box rendering) استفاده كند.
اين جعبه شني به مفهوم ساده به معني آن است كه هنگاميكه يك مهاجم سعي مي كند به درون مرورگر نفوذ كند و بتواند از طريق آن به فايل هاي سيستمي و ريجستري دسترسي پيدا كند، مرورگر در وضعيت جعبه شني كار را براي مهاجم سخت تر مي كند زيرا وي ميبايست اكنون راهي نيز براي دور زدن جعبه شني فراهم كند. به اين طريق كه جهبه شني از ترجمه و تغيير فايل ها توسط موتور نمايش دهنده صفحات وب جلوگيري مي كند و از دخالت بيروني در رجيستري، فايل هاي سيستمي و هر خواندن و نوشتن ديگري از روي فايل هاي مهم ممانعت مي كند.
اجراي هر Tab در مرورگر Chrome باعث خواهد شد كه هر ابزار وب در پنجره جعبه شني مخصوص به خود باز شود و در لايه امنيتي از دخالت مرورگر در فايل هاي حساس سيستم جلوگيري مي شود. حتي فايل هاي اضافه شونده (Plug-ins) نيز در محيط حافظه Sand Box بصورت امن اجرا مي شوند.
اما هنوز با وجود رقابت مرورگر ها براي تامين محيطي امن تر براي كاربران، گوگل كروم شايد نتواند با وجود ارائه نسخه آزمايشي Internet Explorer 8.0، نسخه 3 فايرفاكس و اپل سفري محلي جدا براي ارائه خود پيدا كند.
در بخش مثبت نگري، گوگل كروم كاملاً كد باز (Open Source) ارائه شده است تا هر متخصص امنيت و كارشناس برنامه نويس بتواند در بهبود برنامه نويسي اين مرورگر خود را سهيم كند. بنابراين تجهيز امنيتي گوگل كروم با سرمايه مناسب گوگل و توسعه گري كدباز در دسترس مي باشد. اما آيا مرورگر فايرفاكس اين برتري را در گذشته به كاربران معرفي نكرد؟
گوگل ادعا كرده است كه مرورگر جديدش بسيار سريعتر و قابل‌اطمينان تر از هر مرورگر ديگر تا به امروز است. نكته جالبي كه در مورد اين مرورگر وجود دارد اين است كه هر برگه (tab) پردازش جداي از ديگري دارد و در صورت كرش كردن يك صفحه، بقيه صفحات جدا گانه بارگذاري مي‌شوند و كل مرورگر هنگ نمي‌كند. همچنين اين مروگر تحت موتور جاوا اسكريپت V8 اجرا مي‌شود.
قابليت هاي كليدي نرم افزار:
- سرعت بالا در بارگزاري صفحات
- داراي قابليت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در يك صفحه)
- امنيت بالا در محيط نا امن اينترنت
- جلوگبري از خطرات احتمالي Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگيري از باز شدن صفحات تبليغاتي بي مورد (PopUp - Blocker)
- محافظت از پسوردها و رمز هاي عبور خصوصي و امنيتي
- زيبايي در طراحي
- داراي پوسته هاي مختلف
- و ...

 دانلود، 11.700 KB
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 12391
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما