تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
دخالتهای دیگران
شنبه 24 ارديبهشت 1390 خانواده شوهرم با من ناسازگارند و شوهرم نيز تحت تاثير آنها قرار گرفته راه چاره چيست ؟

اگرچه روابط خانواده همسرتان با شما ، عامل تقويت روابط شما و شوهرتان محسوب مي‏شود؛ اما اين مساله به اين معنا نيست كه بدون حمايت و رضايت آنها نتوانيد زندگي را ادامه دهيد.

 

  هر چند علت مخالفت و ناسازگاري خانواده شوهرتان با شما مشخص نيست ولي در هر صورت راهكارهاي زير در اين زمينه مي تواند بسيار موثر باشد :

1.  شايد در مورد روابط شما با شوهرتان مقداري گرفتار پيش فرض ذهني باشيد. لذا اين گونه تصور مي‏كنيد كه خانواده شوهر در صدد لطمه زدن به شما هستند. طبيعي است كه با اين تصور و پيش فرض ذهني هرگاه با شوهرتان برخورد مي‏كنيد، به عنوان يك متهم و كسي كه به اندازه كافي بر عليه شما پر شده است با او رو به رومي‏شويد و هر رفتاري را ازجانب ايشان بر اين پيش فرض خود بنا نهاده و به دفاع از خود خواهيد پرداخت كه نتيجه آن پيچيده تر شدن هر چه بيشتر مساله و بيشترشدن اختلافات خواهد بود. بنابراين سعي كنيد اين ذهنيت را كه خانواده همسرتان قصد دشمني با شما را دارند از خود دور كنيد . براي آزمايش هم كه شده، مدت شش ماه اين فكر را بر خود غالب كنيد كه نه خانواده شوهر عليه شما حرفي مي‏زنند و نه همسرتان از آنها تاثير مي پذيرد. در اين صورت خواهيد ديد كه محيط نيز به رنگ تفكر شما درخواهد آمد.

 

    به گفته برخي از دانشمندان، تفكر و بينش خود را عوض كن، دنيا عوض خواهد شد.

2. آيا تاكنون فكر كرده ايد علت اين برخورد خانواده همسرتان با شما چيست؟ اگر مي دانيد آيا تاكنون در صدد حل اين مشكل بر آمده ايد ؟ و اگر علت اين برخورد آنها را نمي دانيد سعي كنيد اين علت را ريشه يابي كنيد. چه بساعلت اين برخورد آنها سوء تفاهم يا انتظاري خاص در زمينه رفتار يا عملكرد شما باشد كه با كمي گذشت يا تغيير برخورد و رفتار شما قابل حل باشد ولي شما غفلت كرده ايد يا اهميت لازم را به آن نداده ايد. فراموش نكنيد كه آنها هم به سر شما و هم همسرتان حق بسيار دارند و از طرفي به واسطه نسبت نزديك آنها با همسرتان نمي توانيد آنها را در زندگي خود ناديده بگيريد. بنابراين سعي كنيد روابط خود را با آنها اصلاح كنيد .خواسته يا انتظار آنها را تاحدي كه معقول و قالب اغماض باشد به خاطر همسرتان بر آورده كنيد و حتي اگر برخورد آنها بدون دليل موجه است، شما از هر گونه بي احترامي يا برخوردي كه موجب تنش بيشتر شود پرهيز كنيد.

3. همواره در طول زندگي خود اين اصل اساسي را فراموش نكنيد كه اگر شما ستون زندگي و روابط خوب با همسرتان را محكم و استوارحفظ كنيد، مطمئن باشيد كه هيچ چيز نمي‏تواند آن را متزلزل سازد . بنابراين بر فرض كه خانواده شوهرتان به هر دليل با شما مخالف هستند ولي اگر شما بتوانيد همسرتان را به خود جذب كنيد و رابطه اي پر محبت و گرم با  ايشان داشته باشيد مطمئن باشيد كه نه تنها مخالفت خانواده ايشان بلكه هيچ عامل بيروني نمي تواند زندگي شما را دچار اختلال كند . بنابريان براي مقابله با اين مشكل بيروني ، سعي كنيد بنياددرون خانواده خود را محكم سازيد. به خواسته هاي همسرتان بيش از گذشته توجه كنيد . حس احترام متقابل را دوباره احيا كنيد. اگر رفتار اشتباهي از همسرتان سر زد يا برخورد نامناسبي داشت به هيچ وجه شما در صدد مقابله و برخورد متقابل بر نياييد. بلكه مشكلات و مسائل را درموقعي كه آرامش كامل داريد و بر اعصاب و رفتار خود مسلط هستيد بدون هر گونه تنش مطرح و حل نمائيد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6344
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما