تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
آداب و رسوم و اعمال
چهارشنبه 2 شهريور 1390 آيا دعا و عمل خاصي وجود دارد كه بشود به وسيله آن همسري با خدا و با ايمان داشت؟

دعا براي فراهم شدن زمينه ازدواج با همسري شايسته از كارهاي مستحب و مورد ترغيب خداوند است چرا كه قبل از اقدامات شخصي و تصميم گرفتن بر اساس فهم و شناخت فردي به خداوند روي آورده و از او خيرخواهي نموده‏ايد و از اوهدايت جسته‏ايد لذا در روايات متعدد حضرات ائمه(ع) ما را به دعا كردن و نماز خواندن براي دست يافتن به يك ازدواج موفق توصيه و سفارش نموده‏اند. كافي است با حسن اعتماد و قلب پاك رو به درگاه الهي آوريد و دعا كنيد.

    از اميرالمؤمنين نقل شده كه هر كس قصد ازدواج داشته باشد دو ركعت نماز گذارد در هر ركعت پس از حمد سوره ياسين بخواند پس از اتمام نماز حمد و ثناي پروردگار گذارد و اين دعا را بخواند:   «اللهم ارزقني زوجه صالحه ولودا، ودودا، غيورا، قنوعا ان احسنت شكرت و ان اسئت غفرت و ان ذكرت الله تعالي اعانت و ان نسيت ذكرت و ان خرجت من عندهاحفظت و ان دخلت عليها سرّت و ان امرتها اطاعتني و ان اقسمت عليها ابرّت قسمي و ان غضبت عليها ارضتني يا ذالجلال و الاكرام هب لي ذلك فانما اسئلك و لا اجد الا ما قسمت لي»؛ (بحارالانوار، ج 103، كتاب النكاح، باب الدعاء عند التزويج) بار پروردگارا مرا همسري شايسته و نيكوكار غيرعقيم و بچه زا، مهربان و پاك دامن، قانع و سازگار عطا فرما.

اگر كار خوب انجام دادم شكرگذار و اگر خطايي انجام دادم ببخشد. و اگر به ياد خدا باشم كمك كارم باشد. و اگر فراموش كردم يادآوري نمايد اگر از او دور شدم خودنگهدار و امانت دار باشد و اگر بر او داخل شدم شادمان باشد اگر او را امري نمودم اطاعت كند، اگر قسمش دادم، ارزش بدارد آنرا و قبول نمايد و اگر بر او غضب كردم مرا راضي گرداند. اي خداوند داراي شوكت و جلال بر من اين گونه همسر را عطا نما كه از تو مي خواهم و نمي خواهم هر آنچه تو بر من قسمت نمودي.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5575
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما