تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
تزکیه نفس
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 چرا با اينكه ما مسلمانيم دختر و پسر با وضعيت ناپسند به خيابانها مي آيند آيا كسي نيست كه جلوي آنها را بگيرد؟


پرسشگرگرامي با توجه به سوال به جا و مهم شما نكته اي كه لازم است بيان شود اين است كه براي مبارزه با هر پديده اي از جمله فساد بايد ابتدا عوامل بروز آن پديده را شناخت تا بتوان با آن مبارزه كرد ، در زمينه مشكل فساد و انحراف جوانان عوامل مختلفي تأثير گذار است كه مي توان به اين عوامل اشاره كرد ؛ 1- ضعف ايمان و تقوا و تزلزل شخصيت و پايبند نبودن به ارزشهاي اسلامي  2- كوتاهي و بي توجهي برخي از مسئولين فرهنگي كشور در تثبيت ارزشهاي اسلامي و تعميق بخشيدن به آن: گفتني است كه به علت مشكلات ناشي از جنگ تحميلي ، فشارهاي خارجي ، محاصره هاي گوناگون اقتصادي ، سياسي و... باعث شد كه بيشترين وقت و انرژي مسئولان و دستگاههاي دولتي به اين امور صرف شود و توجه چنداني به مسائل فرهنگي جامعه مبذول نگردد .3- عملكرد نامطلوب دستگاههاي فرهنگي و حتي بعضا ، عدم اعتماد عميق برخي مسئولين فرهنگي به ارزشهاي اسلامي كه در چند سال اخير در تسريع و ترويج فساد موثر بود 4- اجرا نشدن فريضه امر به معروف و نهي از منكر به صورت فراگير و گسترده و نظام مند از طرف آهاد جامعه كه حتي بعضا افراط و تفريط و استفاده از شيوه هاي نادرست در اين زمينه باعث بوجود آمدن تنفر و انزجار و بد بيني با اين حكم الهي شد .5- تهاجم فرهنگي گسترده و همه جانبه غرب به ارزشهاي اسلامي و ملي ما ، براي بي هويت نمودن نسل جوان ، تضعيف باورهاي عقيدتي در مردم با استفاده از پيشرفته ترين وسائل تكنولوژي اعم از سخت افزار و نرم افزار و... كه اين عامل يكي از مهمترين عوامل گسترش فساد بوده كه در اين زمينه بارها رهبر معظم انقلاب به مسئولين فرهنگي تذكر دادند . 6- در كنار همه اين عوامل ، مشكلات اقتصادي ، بيكاري جوانان و مشكلات اشتغال ، مشكل ازدواج جوانان و... نيز در اين روند تأثير گذار بوده.
با توجه به نكاتي كه بيان شد راهكار مبارزه با فسا د اولا: كار بنيادي فرهنگي و برنامه ريزي دقيق و منسجم و با همكاري تمام نهادها ي فرهنگي كشور مي باشد، ثانيا: وضع قوانين مناسب و بكار گيري آنها براي مبارزه با مظاهر فساد به صورت حساب شده و متناسب با هنجارهاي اجتماعي است. البته حل مشكلات اقتصادي، اشتغال، مسكن، ازدواج، اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر به طور فراگير و فراهم نمودن امكانات تفريحي و ورزشي را نبايد فراموش كرد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5708
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما