تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
سه‌شنبه 20 ارديبهشت 1390 شوهرم با يك مسئلهء كوچك فوري قهر مي كند و نسبت به من بي اعتنايي مي كند.چگونه با او برخورد كنم؟

پاسخ: در يك تقسيم بندي مي توان اخلاق و روحيات افراد را به دو دسته تقسيم كرد .يك دسته از اخلاق و روحيات اكتسابي است كه انسان  از محيط  و افراد پيرامون خود آنها را كسب كرده است . بعضي از روحيات و منش ها موروثي است و به زودي نمي توان آن ها را تغيير داد. هر فردي ممكن است ويژگيهايي را از خانواده خود به ارث برده باشد. چه بسا خود شما نيز ويژگيهايي را داشته باشيد كه خوشايند همسرتان نباشد. البته شدت و ضعف آن در افراد متفائت است . هر چند زندگي كردن با اين گونه افراد شايد كمي مشكل باشد, اما با صبر و تحمل و بردباري و استمداد از خداوند متعال مي توان بر مشكلات غالب شد.اولا سعي كنيد حساسيتهاي روحي ايشان را مد نظر داشته باشيد و از عواملي كه موجب بروز اين اخلاق ايشان مي شود حتي المقدور جلوگيري كنيد . درمرحله بعد هر چند تغيير اين اخلاق مشكل به نظر مي رسد ولي دور از دسترس نمي باشد .لذا سعي كيند در محيطي صميمي و از روي محبت اين اشكال را به ايشان تذكر دهيد . گام بعدي كه مي تواند موثر باشد استفاده از راههاي جايگزين مي باشد. با يكديگر قرار بگذاريد كه هر گاه به خاطر مساله اي از دست شما ناراحت شد به جاي قهر كردن ، علت ناراحتي خود را براي شما بنوي=سد و ناراحتي خود را از اين راه بيان دارد.

البته گاهي اهرم قهر به منظور تثبيت و تحقق نظر و تحميل راي و عقيده شخص يا وسيله اي براي متقاعد كردن و به زانو در آوردن طرف مقابل باشد.

دراين موارد ضمن اين كه با دقت و هوشياري مواظب باشيد درگيري و تنشي ايجاد نشود. بايد بر روحيهء خود مسلط باشيد و كاري انجام ندهيد كه بعد از آن دچار مشكل شويد. اعصابتان را بي جهت و به خاطر مسائل جزئي ناراحت نكنيد. همان طوري كه بعضي از مردان خُلق به خصوصي دارند, در بعضي خانواده ها مردان از دست زنانشان چنين ناراحتي ها رادارند, اما سعي مي كنند بر اعصابشان مسلط باشد و با اخلاق زنشان بسازند و آن را نزد خدا به عنوان وظيفهء الهي محسوب كنند. اصلاً صبر و بردباري كه اين همه در آيات و روايات بدان تأكيد شده , براي اين گونه مشكلات است ,چون اگر صبر نباشد, بسياري از زندگي ها متلاشي مي شود.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6925
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما