تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 همسرم به اقوام و خويشان خود بسيار احترام مي گذارد ولي براي بستگان من اهميتي قائل نيست. چگونه اين رفتار را بايد اصلاح كرد؟

يكي از آفات شكل گيري زندگي مشترك، خود محوري و خودخواهي است.

سرمايه برقراري و استمرار رابطه خوشايند و موفق ميان زن و شوهر، همسري و همراهي، همفكري، حقگرايي و وارستگي از تعصبات نارواي خوشاوندي است.

اگر مرد خانه بر اساس خودمحوري تنها به خويشان خود اهميت داد، همسر بايد او را متوجه وظايف مشترك كند و با استفاده از محبت و احسان، دل او را به سوي خانواده خود متمايل سازد. البته لازم نيست شوهر را با زبان نصيحت كند، زيرا زير بار نخواهد رفت، بلكه در عمل به او بفهماند همان طوري كه او براي فاميل شوهر اهميت قائل است، انتظار دارد او نيز براي فاميل همسرش احترام قائل باشد. يعني با ايجاد صميميت و محبت خود در دل شوهر، خواسته هاي او نيز براي شوهر قابل احترام باشد . زن مي تواند با هر چه نزديك‌تر كردن خود به شوهر و ايجاد  علاقه قلبي در شوهر نسبت به خود، وي را نسبت به خواسته هاي دروني كه زن دارد، تشويق نمايد. وقتي شوهر، زن خود را دوست داشته باشد و ناراحتي هاي او براي شوهر ناراحت كننده باشد، به طور طبيعي سعي خواهد كرد كه خواسته هاي همسر خود را نيز مد نظر داشته باشد، اگر چه به زبان نياورد. هم چنين احترام هر چه بيشتر زن به خانواده و بستگان شوهر نيز مي تواند كم و بيش مؤثر باشد.

 

و نكته ديگر آن است كه پدر و مادر و فاميل خانم، با محبت او را به سوي خود بكشانند.

 

انسان خواه ناخواه اسير احسان ديگران است و نمي تواند در اين باره بي اعتنا باشد، اگر پدر و مادر خانم به داماد خود احترام بگذارند و متناسب با روحيه او برخورد كنند، قطعا داماد را به رفت و آمد تشويق مي‌نمايند. البته در مواردي نيز ممكن است شوهر نسبت به آيين همسرداري و وظايف مشترك آگاهي نداشته باشدِ. در اين صورت يك از بهترين راهها اين است كه به بهانه يا مناسبتي كتابي در زمينه مسائل خانواده(مانند كتاب آيين همسرداري از ابراهيم اميني و بهشت خانواده از دكتر جواد مصطفوي يا هنر همسرداري از حسن صدري مازندراني) به ايشان هديه كنيد . اين كار چندين اثر مي تواند داشته باشد . اول اين كه محبت خود را به همسرتان نشان داده ايد و از طرفي باعث جلب محبت همسرتان به شما مي شود و زمينه را براي تفاهم و صميميت بيشتر فراهم مي كند و از طرفي نيز ايشان را نسبت به وظيفه شان آگاه كرده ايد.

البته توجه به چند نكته در اينجا لازم است.

_ آيا برخورد همسرتان از ابتدا اين گونه بوده يا پس از مدتي و در اثر رخدادي خاص و...چرا كه بعضي مواقع برخورد اشتباه اطرافيان زمينه بروز چنين برخوردي را فراهم مي كند.

_ هيچگاه از بستگان خود نزد همسرتان بدگوئي نكنيد. حتي اگر رابطه شما با آنها به هر علتي به هم خورده يا دچار مشكل شده است. چرا كه اين كار مي تواند باعث بدبيني همسرتان نسبت به كل فاميل و بستگان شما شود و چنين برخوردهايي به همراه داشته باشد.

_ شما به هر دليلي و تحت هيچ شرايطي نسبت به بستگان و اقوام همسرتان بي احترامي نكنيد و برخورد اشتباه همسرتان نبايد باعث اشتباه شما شود.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3981
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما