تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
مسائل دینی و مذهبی
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 همسرم فيلمها و سي دي هاي مبتذل تماشا مي كند . چگونه او را از اين كار منصرف كنم؟

مقابله و مبارزه با مسايل فوق، مستلزم آگاهي و دانش است و بدون آگاهي از آثار و عواقب و تبعات مخرّب اين اعمال نمي توان افراد را متقاعد كرد از آن دست بردارند، لذا شما اگر بتوانيد به طريق غيرمستقيم همسرتان را نسبت به مضرّات عملش آگاه كنيد و به گونه اي رفتار و عمل نماييد كه او كاملاً درك كند كه شما از روي عشق و محبت و دلسوزي سعي مي كنيد او را از خطرات كارش برحذر داريد، به مرور زمان آن را ترك خواهد كرد. لذا توصيه اول اين است كه شما به طور غيرمستقيم از راه مطالعه مجلات و گزارشهاي حوادث و عواقب اين اعمال، حساسيّت او را نسبت به مسأله برانگيزيد، البته بايد مراقب باشيد متوجه نشود شما مي خواهي از اين طريق او را از كارش بازداريد. از ابراز مخالفت خشن و برخورد لفظي بايد بشدت اجتناب كنيد، و غيرت مردانه او را خدشه دار نسازيد، نبايد كاري بكنيد كه احساس كند با او مخالف هستيد، بلكه بايد به نحوي رفتار نماييد كه همان گونه كه شما او را محبوب خويش مي دانيد، او هم احساس كند شما او را محبوب مي دانيد، ولي احتمال دارد احساسي كه شما داريد او درك نكند و ممكن است تصور كند او را كاملاً محبوب نمي دانيد، قاعدتاً مرد اگر احساس كند همسرش با همه وجود او را دوست دارد، سعي مي كند او نيز موجبات رضايت و خوشحالي همسرش را فراهم سازد.

 

      زن اگر هنرمندانه و زنانه رفتار نمايد، مي تواند قلب مرد را در تصرف و تسخير خود درآورد، در اين صورت با مشكلي كه شما مطرح كرده ايد مواجه نخواهد شد. زن با تدبير حكيمانه خداوند، از قدرت نفوذ و تأثيرگذاري فراواني برخوردار است، مي تواند مرداني صالح و شايسته و يا فاسد و نابكار تربيت نمايد، اگر از هنر زنانه خويش به خوبي استفاده نمايد. شما با آگاهي بخشيدن، ابراز محبت و عشق به گونه اي كه با همه وجودش آن را درك و لمس كند، يقيناً مي توانيد اين مشكل را برطرف سازي.

 

      پيامبراكرم(ص) فرمودند : "حُبّك للشيء يُعمي و يصم" عشق و محبت به يك چيز انسان را كر و كور مي كند.(1) لذا بايد تلاش كنيد عشق و علاقه قلبي خودت را به همسرتان به اثبات برسانيد، تا درك كند با همه وجود او را دوست داريد.

رعايت اين نكات براي حل اين مشكل لازم است:

1- از روش برخورد مستقيم و مجادله براي حل اين گونه مشكلات استفاده نكنيد.

2- اگر همسرتان قبل از ازدواج با شما به اين مسأله مبتلا بوده اند نشان دهنده ريشه دار بودن اين مسئله است كه نياز به تلاش و مجاهده بيشتري براي حل اين مشكل مي باشد. ولي اگر بعد از ازدواج با شما به اين كار  گرايش پيدا كرده اند مي تواند نشانه وجود خلأ و كمبودي عاطفي يا جنسي و ... در زندگي باشد كه در تامين آن كوتاهي كرده باشيد .لذا سعي كنيد به دقت جزئيات زندگي خود را بررسي نموده و مسائلي را كه احتمال مي دهيد در بروز اين مشكل موثر بوده اند را برطرف نمائيد و تمام زمينه ها براي لذت بردن ايشان از زندگي و خود را فراهم نمائيد. رعايت زيبايي و نظافت محيط خانه، آرايش و حفظ زيبايي ظاهري و فراهم نمودن چيزهاي مورد علاقه ايشان و...

3- سعي كنيد در مواقعي كه ايشان بي كار هستند و در اوقات فراغت كه معمولا به تماشاي اين گونه فيلم ها مي پردازند شما برنامه اي از قبل آماده داشته باشيد. مثلا فيلم هايي كه مي دانيد مورد علاقه ايشان است يا مي تواندمورد توجه ايشان قرار گيرد و سالم باشند را تهيه كنيد و در مواقع بيكاري با يكديگر به تماشاي اين فيلم ها بپردازيد. يا برنامه هاي ديگر كه مي دانيد مورد علاقه ايشان است (مثلا روزنامه يا مجلات ورزشي ، هنري و ...)را آماده كنيد.

در اوقات فراغت نيز وقت ايشان را با رفتن به خانه اقوام ، دوستان ، گردش و تفريح و سينما و ... پر كنيد.

 

4- با توجه به اين كه اين مشكل نشان دهنده ضعف اعتقادي و اخلاقي ايشان مي باشد بايد برنامه اي در جهت تقويت ايمان و عقيده و رشد اخلاقي و معنوي خانواده خود داشته باشيد.

به عنوان نمونه رفتن به سفرهاي مذهبي مانند زيارت امام رضا (ع) ،  كربلا، حج عمره و مانند آن و نيز شركت در مجالس مذهبي و فرهنگي مانند عزاداري براي امام حسين(ع) و ساير ائمه(ع) و ... مي تواند بسيار موثر باشد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 11154
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما