تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
نبوت
سه‌شنبه 27 ارديبهشت 1390 تخت ملكه سبا( بلقيس )چگونه به يك طرفه العين نزد حضرت سليمان نزد حضرت سليمان حاضر گشت ؟آيا آن تخت با آن عظمت چگونه از كاخ بلقيس خارج شد كه نه دربي ونه پنجره اي بزرگ شد ونه خراب گشت ودر عين حال آن تخت با آن بزرگي از آن خارج گشت آيا در اين جا به تناقض بر نمي

علل و اسباب پديده ها بر دو قسم است: 1. علل و اسباب مادي، 2. علل و اسباب معنوي.

در علل و اسباب مادي، بايد همه شرايط مادي را فراهم كرد. يعني مثلا براي انتقال تخت ملكه سبأ از كاخش به محضر حضرت سليمان بايد تخت را با وسايل لازم حمل كرد مدتي را طي كرد و با شرايط لازمه ديگر به مكاني ديگر منتقل كرد.

اما در علل و اسباب معنوي اين شرايط لازم نيست. چگونه يك انسان مي تواند بدون طي مسافتي از جايي به جاي ديگر برود. مثلا حضرت ولي الله الاعظم(عج) در مكه باشد و در عين حال به اصفهان تشريف بياورند و بدون اين كه نيازي باشد و دري باز و بسته شود وارد مجلس و خانه ما شوند از نظر مادي چنين كاري امكان ندارد اما در علل معنوي كه فوق ماده و عوامل مادي است انجام چنين كاري ميسر است و تناقضي نيست.

به تعبير ديگر، آنجا كه پاي اسباب معنوي در كار است تخت ملكه سبأ با حفظ حدود و ثغورش از جايش كنده مي شود و بلافاصله در يك چشم بر هم زدن در محضر سليمان حاضر مي شود. اين كار براي مؤمن عارف به اندازه يك چشم به هم زدن زحمت دارد زيرا او قدرت تصرف در عالم وجود را پيدا كرده است و انجام چنين كارهايي برايش آسان است.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3190
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما