تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
نبوت
سه‌شنبه 27 ارديبهشت 1390 چرا دين مسيح و يهود فقط به دو پيامبر الهي (حضرت عيسي و موسي) ختم مي شود و مثل ما مسلمانان امام و امامزاده ندارند؟ آيا اين دو پيامبر ازدواج نكرده اند و صاحب فرزند نشده اند تا نسلي از آنها باقي بماند مانند مسلمانان كه سادات را از نسل پيامبر اكرم مي دانند. م

براي هر يك از پيامبر الهي، وصي و يا اوصياي متعددي بوده است و حفظ و نگهداري شريعت و آئيني كه انبياء آورده بودند، بر عهده آنان بوده، همچنين در فاصله بين دو پيامبر جانشينان آنان حجتهاي خداوند بر خلق بوده اند. دوران فترت بين حضرت محمد صلي الله عليه و آله و حضرت عيسي عليه السلام نيز به همين شكل بوده است و بعد از حضرت عيسي حواريون جانشينان آن حضرت بوده اند. و اوصياي آن حضرت حجت هاي خداوند بر خلق بوده اند.

و جانشين حضرت موسي برادرش هارون (عليه السلام) بوده است كه در زمان غيبت او جانشين او بر قوم موسي بوده است، چنانچه موسي در سفر خود براي ميقات خداوند (ميهماني خدا) هارون را جانشين خود قرار داد، ولي هارون پيامبري بود كه پيش از موسي از دنيا رفت و جانشينهاي حضرت موسي بعد از او 12 نفر بوده اند كه در زمان حيات حضرت موسي برگزيده شدند.

براي آگاهي بيشتر به كتابهاي تاريخ اديان و مذاهب جهان جلد 2 و اليقين، سيد ابن طاووس، ص 449 مراجعه نماييد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3051
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما