تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
دعا
پنجشنبه 17 شهريور 1390 گفته شده كه اگر در 40 صبح دعاي عهد را پشت سر هم بخوانيم در زمان ظهور امام عصر(عج) كه زندگي با عدل و داد است ما نيز رجعت مي كنيم (حتي اگر مرده باشيم )؟

روايت شده كه هر كس چهل صبح، دعاي عهد (اللّهُمَّ رَبَّ النّورِ العَظيم...) را بخواند از انصار حضرت ولي عصر (عج) باشد و اگر پيش از ظهورآن حضرت بميرد، خداوند او را از قبرش بيرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد. («مفاتيح الجنان»، باب سوّم). نكته مهم در اين بين آن است كه خواندن دعا همراه با خلوص نيت ودقت در مضامين عالي آن دعا و تلاش در جهت محقق شدن محتواي آن دعا در زندگي، لازمه اثر بخشي مي باشد وگر نه خواندن دعا به تنهايي بدون حتي فهم معني آن يا فقط خواند الفاظ هر چند خوب و موثر است ولي خواندن الفاظ به تنهايي و بدون حركت و عمل چنين سعادت بزرگي را شامل حال انسان نمي كند.

نكته ديگر اين كه صرف خواستن چيزي مورد براورده شدن ان نمي شود بلكه شرايط ديگري نيز لازم است از جمله انان1 خلوص در دعا 2 قدم برداشتن در راه هدف و فراهم ساختن مقدمات ان 3 داشتن شرايط اختصاصي ان چيز مانند اينكه برخي امور مختص مردان وبرخي ديگر مختص زنان ميباشدوهمچنين امور ديگري كه در برا ورده شدن يك چيز نقش دارند وخواندن اين دعاي گرانقدر نيز يكي از ان شرايط ميباشد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4949
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما