تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
هدف خلقت
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 به هنگام قيامت و رستاخيز انسان ها به چه شكلي ظاهر مي شوند؟

قيامت روز ظاهر شدن سيرت ها وباطن هاست (يوم تبلي السرائر) و صورت هر كس در قيامت متناسب با سيرت و باطن حقيقي او و اعمالي است كه در دنياانجام داده است . بنابراين انسان هاي آلوده به گناه و فساد به صورت حيوانات و شياطين محشور مي گردند و تنها اهل ايمان و عمل صالح صورت حقيقي انساني و سيماي نوراني و زيبا دارند. از نظرسني نيز قيافه هاتابع همان مساله است.همانطور كه در روايات داريم بهشتيان به صورت جواناني زيبا وبا جسمي متعادل ورشيد هستند اما جهنميان با صورتها وبدنهائي پير وافسرده، و بعضي هم به دليل گناهاني خاص به صورت حيواناتي كه متناسب با آن گناهان هستند، محشور مي شوند.

متون ديني دلالت برآن دارند كه زمين پيش از قيامت مانند جنين انسان هاست كه بدن ها(سيرت اصلي) درآن شكل گرفته و در هنگامه قيامت آنها را از خود بيرون مي راند; يعني انسان ها تولدي جديد يافته و به زودي رشد مي كنند. كفار و اهل معاصي و مفاسد از شدت هراس آن روز به سرعت پير و سالخورده مي گردند:  ((يوما يجعل الولدان شيبا)) (مزمل آيه 17)ولي مؤمنان و صالحان براي هميشه جوان و خوش سيما باقي مانده و با زيباترين صورت ها وارد بهشت مي گردند.(وقاناالله من شرذلك اليوم ).

البته اين مسئله فقط مربوط به قيامت نيست بلكه در همين دنيا هم سيرت وباطن انسانها مطابق اعمالي است كه انجام داده اند واگر انسانها چشم باطن بين داشتند هر آينه از وجود حقيقي خويش به وحشت مي افتادند،همانطور كه در روايات ائمه(ع)وزندگي برخي انسانهاي صالح مواردي بيان شده كه انها باطن حقيقي بعضي انسانها را به عنوان تنبه وعبرت آموزي به برخي نشان داده اند.

براي آگاهي بيشتر ر.ك :

1-گذشته و آينده جهان ، بي آزار شيرازي

2-معاد، مكارم شيرازي

3- معاد شناسي، علامه طهراني

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 7015
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما