تبليغات





















اخبار فرهنگی
Noorihemadani
حضرت آیت الله نوری همدانی
فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گسترش یابد حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دشمنان از گذشته به دنبال این بودند افکار سکولار خود را وارد فرهنگ ما نمایند و یکی از راه های نفوذ آن از مسیر کتاب است، در دانشگاه ها کتاب های غربی و سکولار به جوانان اسلامی تدریس می شود.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار علیرضا مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور  که در دفتر معظم له در قم برگزار شد اظهارداشتند: موضوع کتاب و کتابخوانی به فرهنگ بازگشت می‌کند، بنابراین زندگی انسان دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و نظامی است.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزدوند: فرهنگ نسبت سایر ابعاد، تاثیر گذاری بیشتری دارد و حتی انبیاء و معصومین علیهم السلام تاکید فراوانی بر فرهنگ داشتند.
ایشان اظهار داشتند: ما باید در هر موضوعی به دنبال آسیب شناسی آن باشیم و بدانیم چه عواملی باعث شده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کم شود.
این مرجع تقلید گفتند: یکی از دلایلی که موجب شده علاقه مردم به کتاب کم شود انگیزه است، باید ببینیم ذائقه مردم و انگیزه آنها چه نوع کتاب هایی است، آیا نوع جامعه به کتاب های تاریخی و یا ادبی علاقه مند هستند.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: طراحی، کیفیت چاپ، نوع کاغذ، ویراستاری، نوع قلم و عنوان کتاب از جمله موضوعات مهم در کتاب است.
معظم له با بیان این که در جامعه سلائق متعددی وجود دارد باید بر اساس سلائق افراد کتاب ها تنظیم و طراحی  شوند
خاطر نشان ساختند: باید موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه فرهنگ سازی شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: دشمنان از گذشته به دنبال این بودند که در فرهنگ جامعه نفوذ کنند و افکار سکولار خود را وارد نمایند و یکی از راه های نفوذ استفاده از کتاب‌های مختلف است، در دانشگاه ها کتاب های غربی و سکولار به جوانان اسلامی تدریس می شود.
ایشان گفتند: دشمن حتی به مفاخر ما هم رحم نکرده و اکثر کشفیات مفاخر جامعه اسلامی را به اسم دانشمندان خود ثبت می کنند و به جهان اسلام عرضه می کنند و این ضعف جامعه اسلامی است که نتوانسته از مفاخر خود به خوبی بهره ببرد.
ایشان گفتند: باید تحول عظیمی در فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در موضوعات مختلف و مورد نیاز در جامعه ایجاد کرد تا مردم به این سمت گرایش پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری حوزه
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 7360
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما