تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
امام خمینی رحمة الله علیه
1399/3/14 چهارشنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را محدود به قلمروهای سرزمینی نمی‌دانست رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان کفت: امام خمینی (ره) نگاه بلندی داشت و انقلاب اسلامی را محدود به قلمروهای سرزمینی نمی‌دانست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در گفت و گویی، با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان ابتدا، به انقلاب اسلامی، جهانی می‌نگریست،  اظهار کرد: ایشان احکام و فقه را تابع نظام اسلامی می‌دانست و هدف اصلی دین را استقرار حکومت عدل الهی می‌دانست.

وی با اشاره به نگاه فرامکانی امام خمینی (ره) گفت: در نگاهِ فقهی امام خمینی (ره) نظام اسلامی، اصل و عدالت هدف است و مبتنی بر این نگرش انقلاب اسلامی نبرد اسلام و استکبار، نبرد خِیر و شَر، نبرد ایمان و کفر، نبرد حزب الله و حزب شیطان برای پیاده شدن اسلام بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود:  امام راحل  هیچگاه در دوران تبعید در ترکیه، عراق و پاریس، احساس غربت نکرد و همه جهان را سرزمین اسلام می‌پنداشت.

وی خاطر نشان کرد:  نظریه ولایت فقیهِ امام (ره) مرز زمینی ندارد و تنها مرزش، مرز گفتمانی است که برخاسته از دیدگاه شیعه علوی است.

حجت الاسلام قطبی تصریح کرد: انقلاب اسلامی می‌کوشد جریان اداره جامعه اسلامی را از مسیر خلافت به مدار امامت بازگرداند و امام پرچمدار این جریان است.

وی ادامه داد: امام (ره) با طرح نظریه ولایت فقیه ثابت کرد که جامعه اسلامی آمادگی دارد تا ولایت و سرپرستی خودش را در امتداد امامت بیابد و خود را در شعاع نورانیّت ولایت معصومین علیهم السلام قرار دهد.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: امام سکّان هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت و با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به همه جوامع اسلامی و عدالت‌خواه دنیا فهماند که حقّ، همیشه پیروز است و باطل همیشه نابود.

وی با بیان اینکه امام (ره) صدای مظلومین دنیا را بلند کرد و بر سر ظالمین و ستمگران فریاد کشید، اضافه کرد: ایشان عدالت‌خواهی را به بشریّت آموخت و ظلم ستیزی را در جهان زنده کرد و با طاغوت های زمان جنگید و نابودی طاغوت را عیان ساخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام و پیشوا از منظر آیات و روایات، تصریح کرد: امام خمینی (ره) به معنای واقعی  امام بود زیرا رسالت‌های امامت و پیشوایی جبهه حق را به نحو تام و کمال بردوش داشت و اجرا کرد.

مشاهده در خبرگزاری ایرنا

 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 306
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما