تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
هم‌اندیشی گروه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه کودک و نوجوان اصفهان
1399/2/30 سه‌شنبه هم‌اندیشی گروه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه کودک و نوجوان اصفهان نشست هم‌اندیشی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان استان اصفهان و گروه‌های تبلیغی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، نشست هم‌اندیشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان اصفهان با حضور رؤسای این دو مرکز برگزار شد.

در ابتدا این نشست، سید محمد قلمکاریان، مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان اصفهان، درخواست همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مطرح کرد.

وی گفت: محور فعالیت کانون پرورش فکری بر امور مربوط به کتاب مثل امانت دادن، خواندن کتب، قصه‌گویی و... است.

قلمکاریان با بیان این‌که ماندگاری کتاب باید در قالب هنر باشد، تأکید کرد: باید با استفاده از افراد متعهد و متخصص بتوانیم تولیدات ماندگاری داشته باشیم، با توجه به ظرفیت ویژه کودک و نوجوان باید بتوانیم جایگاه شعر، داستان و مفاخر را بشناسیم.

وی بیان کرد: در زمینه علمی، مباحث اخلاقی و دینی نیز باید بتوانیم از زمان کودکی مسائل را برای کودکان تثبیت کنیم.

مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان در ادامه به عملکرد کانون‌های پرورش فکری پرداخت و عنوان کرد: در زمینه همکاری مشترک می‌شود بخش‌های فنی امور با کانون پرورش فکری کودکان باشد و بخش تولید محتوایی در دفتر تبلیغات اسلامی انجام پذیرد.

در ادامه این نشست هم اندیشی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی گفت: ما از تعامل با کانون‌های پرورش فکری استقبال می‌کنیم.

وی بیان داشت: در کودکی شاکله انسان بسته می‌شود و هویت او شکل می‌گیرد، گرچه دنیا به سمت فضای مجازی رفته ولی نسل بشر نباید تماماً به سمت فضای مجازی برود بلکه باید تعامل بین واقعیت و فضای مجازی حفظ شود.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی، برخی از گروهای فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که در زمینه کودکان فعال هستند به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

اولین گروه؛ گروه تبلیغی تمشک (مخفف «تبلیغ مؤثر شاد و کودکانه») به سرگروهی حجت‌الاسلام مهدی محمدی که در زمینه کودک و نوجوانان و در همه سطوح ازجمله در چهار سطح مهارت، معرفت، تربیت و بصیرت فعالیت دارد، در این جلسه پیشنهاد ایجاد کتاب‌فروشی بزرگ کودک و ایجاد مهد در تمام شعبه‌ها را داد.

دومین گروه؛ گروه تبلیغی گل‌های بهشتی به سرگروهی خانم نوری که پیشنهاد داد، در تعاملات موضوع قصه‌گویی و ادبیات کودک لحاظ شود.

سومین گروه؛ گروه تبلیغی شهید عزیزاللهی به سرگروهی حجت‌الاسلام محمد نظری پیشنهاد اجرای طرح‌های تبلیغی با موضوع معرفی فرهنگ شهادت را مطرح کردند.

چهارمین گروه؛ گروه تبلیغی یار دبستانی به سرگروهی خانم بلکامه در زمینه‌های اعتقادی کودک و نوجوان و در زمینه نمایش عروسکی و ایجاد پادکست موشن¬گرافی و عکس نوشته فعالیت دارد و پیشنهاد دادند تعاملات باهدف تفهیم مباحث اعتقادی با ابزار روز برای کودکان شکل گیرد.

پنجمین گروه؛ گروه تبلیغی سفیران سرزمین آفتاب به سرگروهی حجت‌الاسلام محمد علیدادی، این گروه در تمام زمینه‌ها جهت اعزام مربی ازجمله مسابقات، سرگرمی، نمایش و قصه‌گویی آمادگی و تسلط دارد.

ششمین گروه؛ گروه تبلیغی لبخند خدا به سرگروهی خانم براتی، تبحر در زمینه قصه‌گویی، ارائه طرح به‌صورت ساندویچ که مخفف کلمات (سرود، احکام و اخلاق، نمایش، داستان، ورزش، یاری از بزرگان، چیستان) را مطرح کردند.

هفتمین گروه؛ موسسه سفیران سرزمین آفتاب به سرگروهی حجت‌الاسلام محمد قیصری، این گروه علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد کودکانه در استان، نیرو سازی و کادر سازی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که پیشنهاد استفاده از ظرفیت مربیان کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را در سراسر استان را مطرح کرد.

هشتمین گروه؛ گروه تبلیغی آوای مهر به سرگروهی خانم کیانی که در این جلسه عنوان کرد: منطقه هدف، مدارس است و هدف اصلی گروه را توسعه و ترویج باورهای دینی دانستند.

وی پیشنهاد داد: ظرفیت استفاده از مبلغان گروه برای قصه‌گویی و مجری‌گری به‌خصوص در صداوسیما و مناسبت‌های دیگر وجود دارد، همچنین پیشنهاد ایجاد کاروان‌های کتاب‌خوانی مثل کتابخانه سیار به‌صورت اجرای نمایش برای معرفی کتاب و تصویرسازی در ذهن کودک را داد.

نهمین گروه؛ گروه تبلیغی یاران سلمان به سرگروهی حجت‌الاسلام ابراهیم مهری که بیان داشت: هدف گروه از تشکیل، ایجاد نشاط در جامعه است و جهت اجرای برنامه‌های شاد در فضای باز ازجمله کارهای تلفیقی، مسابقه، قصه، نمایش طراحی چهره و ترویج حجاب آمادگی دارد.

ترویج فرهنگ کار در بین کودکان، ایجاد اپلیکیشن به‌وسیله کانون، ایجاد کتابخانه سیار در پارک‌ها، ارائه کار به‌صورت تخصصی، تعیین مسئول رابط برای پیش بردن پروژه، ایجاد تفاهم‌نامه، بیان هدف‌گذاری‌ها، ایجاد جلسات ماهانه و تأمین بودجه ازجمله پیشنهاداتی بود که گروه یاران سلمان در این جلسه مطرح کرد.


مشاهده در خبرگزاری حوزه

 














 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 245
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما