تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1399/2/27 شنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: کانون‌ها فرهنگی به آموزش والدین توجه بیشتری داشته باشند حجت الاسلام و المسلمین قطبی مهارت افزایی والدین را ضروری برشمرد و گفت: به جای اینکه مراکز و کانون های فرهنگی هنری برای فرزندان برنامه ریزی تربیتی کنند بهتر است نسبت به آموزش و افزایش مهارت والدین توجه کنند و پدر و مادر مدیر کانون فرهنگی خانواده خود باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست تخصصی «چالش ها و فرصت های کانون ها و مراکز فرهنگی در جهان پس از کرونا» که توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و موسسه فرهنگی بقیه الله برگزار شد با بیان اینکه کرونا قوت اجتماع را از جامعه به درون خانواده برد، گفت: فرصتی پیش آمده که به سمت تقویت هویت جمعی خانواده حرکت کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در این سالها همه نگران بنیان خانواده بودیم و حالا فرصتی مغتنم برای ترمیم آسیب های درون خانواده به وجود آمده است، افزود: کانونهای فرهنگی و مراکز فرهنگی خود را نائب خانواده کرده اند و این موضوعی است که به آن کمتر توجه شده است در حالی که اصالت تربیت فرزند به عهده خانواده هاست و ما خود را جانشنین آنها کرده ایم.

وی مهارت افزایی والدین را ضروری برشمرد و گفت: به جای اینکه مراکز برای فرزندان برنامه ریزی کنند بهتر است نسبت به آموزش و افزایش مهارت والدین توجه کنند و پدر و مادر به عنوان مدیر کانون فرهنگی سه یا چهار نفره خانواده خود باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با بیان اینکه در فضای مجازی باید به سمت تولید محتوا برای پدر و مادرها برویم، خاطرنشان ساخت: کانونها و مراکز فرهنگی باید به دنبال طراحی عادت واره های اجتماعی خانواده باشند. عادت واره های فامیلی مثل جشن تولد در گذشته داشته ایم اما حالا باید به دنبال تقویت عادت واره های درون خانوادگی باشیم.

وی تولید محصولات خانواده مدار را مهم دانست و افزود: بازی ها کودکان تبدیل شده است به بازی هایی که از خارج کشور وارد شده است در حالی که اینها معمولا یا فرهنگی نیست یا بر مدار فرهنگ ما نیستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان طراحی سیستم های جدید خدماتی را راهکار دیگری برشمرد و گفت: برای مثال کانونهای ما سرویسی داشته باشند که کتابهای امانی را به در منازل درخواست کنندگان تحویل دهند.

وی در پایان گفت: خیلی از محصولات که در فضای عادی سودآور و تاب آور نبود امروز شرایط خوبی دارند که تشکلات و مراکز فرهنگی می توانند به سمت تولید این محصولات خرد فرهنگی حرکت کنند.


مشاهده در خبرگزاری شبستان




 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 382
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما