تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1399/1/5 سه‌شنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: امروز زمان بهره جویی از بحران نیست رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امروز زمان بهره جویی از بحران نیست، بلکه باید همه سیاست ها راهبردها را متوجّه حل بحران سازیم و یکپارچه و متفق‌القول برای مقابله با کرونا در یک جبهه واحد بجنگیم.
حجت الاسلام محمد قطبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون چگونگی عملکرد در مقابل بحران کرونایی در کشور، اظهار کرد:  اساساً برای اقدامات بزرگ و حل مشکلات عمیق باید با سیاست و راهبردهای دقیق حرکت کرد.

وی بیان کرد: مشکلاتی همچون بحران کرونا که چالش جهانی به وجود آورده و برخی ساختارهای اقتصادی و حتی سیاسی را در معرض دگرگونی قرار داده است، برای برون رفت از آن باید به سیاست گذاری و تعیین راهبردهای اساسی پرداخت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: به طور معمول حکومت ها در شرایط بحرانی دو گونه سیاست و راهبرد را دنبال می‌کنند: یک نوع سیاست گذاری و تعیین راهبرد برای بر1123ون رفت از بحران و حل چالش و یک نوع هم سیاست گذاری بهره‌جویانه از بحران به نفع اهداف خارج از بحران است.

وی ادامه داد: در نوع اول یعنی سیاست های حل بحران، نقطه عطف توجّه اصل بحران است و کوشیده می شود برای آن دقیق ترین و موثرترین راهبردها تعیین شود، به طور مثال در خروج از چالش کرونا تلاش می‌شود با تقویت سیستم های بهداشت و درمان و اقناع جامعه مشکل را حل کنند. در نوع دوم یعنی سیاست های بهره جویانه از بحران ممکن است موضوع را جابجا کنند و بحران را به مثابه فرصت برای دستیابی به هدف های دیگر بدانند.

قطبی افزود: به نظر می‌رسد نظام‌های سلطه به طور معمول سیاست‌ها و راهبردهایشان از این دست است و با پیدایش یک بحران به جای حل آن می کوشند با فرصت سازی از بحران به وجود آمده، آرمان های پیشین خود را دنبال کرده به آنها بپردازند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: متاسفانه این نگاه بداخلاقانه گاهی در لابلای نقدها و اظهار نظرهای برخی سیاستمداران در کشور ما هم پیدا می شود و به جای تعیین و التزام به یک راهبرد محوری و اصلی در حل بحران، گاه به دنبال اثبات ناکارآمدی و متوجّه ساختن ضعف به دولت، رسانه ملی و یا نهادها و صنوف دیگر هستند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز زمان بهره جویی از بحران نیست، بلکه باید همه سیاست ها راهبردها را متوجّه حل بحران سازیم و یکپارچه و متفق‌القول برای مقابله با کرونا در یک جبهه واحد بجنگیم.


مشاهده در خبرگزاری حوزه
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 287
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما