تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1399/1/2 شنبه حجت الاسلام قطبی خواستار نظارت شورای نگهبان بر تصمیمات ستاد ملی کرونا شد حجت الاسلام قطبی با تأکید بر ضرورت مشروعیت تصمیمات ستاد ملی کرونا بر مبنای شرع و قانون اساسی، خواستار نظارت شورای نگهبان بر شرعی و قانونی بودن قوانین مصوب در این ستاد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در یادداشتی بر ضرورت نظارت شورای نگهبان بر اقدامات و تصمیمات و قوانین مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا شد.

متن این نوشتار بدین شرح است:

تضمین شرعی بودن تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا با کیست؟

قاعدتاً وقتی نظام و حکومت بر پایه اسلام و تعالیم دینی شکل می گیرد و حکومت دینی مستقر می‌شود لزوماً می بایست قوانین و مقررات فراگیر و با پوشش عام و ملی زیر چتر نظام اسلامی و بر اساس شرع و قانون اساسی باشد.

با توجّه به اصل چهارم قانون اساسی، تضمین شرعی بودن همه قوانین و مقررات بر عهده شورای نگهبان است این اصل عمومیت نظارت شرعی این شورا را صرفاً در مصوبات مجلس منحصر نمی داند و همه مقررات و قوانین کشوری را شامل می شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد شورای محترم نگهبان باید با تعیین نماینده فقهی یا تشکیل کمیته فقهی در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به تضمین شرعی بودن مصوبات آن اظهار نظر نماید، به ویژه تصمیم های بزرگ و فراگیری از قبیل قرنطینه شهر، منع تردد وسیع، ممانعت از مشاغل، تعطیلی گسترده اجتماعات، آیین ها و مساجد و حتی در برخی الگوها و روش های بهداشتی و درمانی به علت بزرگی موضوع و پوشش ملی و حداکثری که اهمیت موضوع را بسیار زیاد می‌کند باید شرعی بودن تصمیم ها و اقدامات از ناحیه یک نهاد رسمی و قانونی تضمین و تایید شود.

عدم توجّه به وَجه شرعیِ این گونه مسائل می‌تواند موجب ضِمان و خسارت‌های بزرگی برای نظام اسلامی بشود.

مشاهده در خبرگزاری رسا

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 199
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما