تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون
1398/11/27 يكشنبه کارشناس مسائل تربیتی: خانواده مهمترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب است حجت الاسلام والمسلمین تراشیون عدم کسب آموزش های لازم زندگی مشترک و فقدان مهارت در زوجین را عامل اصلی اختلافات و تنش ها در خانواده دانست و گفت: خانواده مهمترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب و مورد طمع دشمنان است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل تربیتی در حاشیه کارگاه تخصصی گونه شناسی شبهات خانواده و شاخص های تربیت موفق که در نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان برگزار شد با اشاره به رشد بی سابقه و فجیع آمار طلاق در کشور در فاصله سال 1397 نسبت به سال 1391، گفت: اما آنچه اهمیت بیشتری از آمار ثبت شده طلاق رسمی دارد، آمار بالای مخفی و ثبت نشده طلاق عاطفی است.

وی ادامه داد: هر قدر آسیب های خانواده بیشتر می شود، آسیب های اجتماعی هم بیشتر می شود و این نشان دهنده رابطه مستقیم وضعیت کارکرد خانواده و جامعه است و بخشی از اختلال در کارکرد خانواده به رسانه و شبکه های ماهواره ای که البته مخاطبان بسیار بیشتری از زنان نسبت به مردان دارند، مربوط می شود.

کمبود عاطفی و محبت؛ عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی/ روابط زن و شوهر؛ پیچیده ترین نوع رابطه
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون افزود: بسیاری از ناهنجاری ها در شبکه های اجتماعی مانند شاخ های اینستاگرام و یا عمل های زیبایی عجیب و غریب، به ضعف عاطفی افراد و کمبود محبت در خانواده ها مربوط می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، خانواده های ایرانی خانواده های خوبی هستند، اما کاربلد نیستند و متولی خاصی هم در کشور برای این موضوع وجود ندارد.

کارشناس مسائل تربیتی اظهار داشت: در ارتباطات بین فردی، پیچیده ترین ارتباط، مربوط به روابط بین زن و شوهر است، چرا که زن و شوهر با خود واقعی و حقیقی یکدیگر ارتباط دارند و آن چیزی نیستند که در جلسه خواستگاری از خود نشان داده بودند.

عدم کسب آموزش های لازم زندگی مشترک و فقدان مهارت در زوجین؛ عامل اصلی اختلافات و تنش ها در خانواده
وی عدم کسب آموزش های لازم برای زندگی را عامل بسیاری از مشکلات خانواده ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه دختران ما عناصر جدول مندلیف را در دبیرستان آموخته اند، اما حتی دو ساعت هم درباره نوع تعامل صحیح با مادر شوهر خود آموزش ندیده اند و این در حالی است که مادر شوهر نقش جاده پر پیچ و خم زندگی را دارد که نمی توان آن را حذف و منفجر کرد و جزء لاینفک زندگی اوست.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با ابراز تأسف از گرایش های دختران و پسران جوان به موضوعات غیر ضروری و غفلت از آموزش های لازم برای زندگی مشترک، تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ای که بسیاری از والدین به دنبال کلاس های آموزشی غیر ضروری با هزینه ها و وقت بالا هستند، تا امروز حتی یک نفر هم نیامده و از من نخواسته که چند مهارت دلبری از شوهر را به دختر من بیاموزید و این در حالی است که این مهارت از ضروریات زندگی یک خانم است.

مشغول کردن جامعه به مسائل اقتصادی سبب غفلت از فرهنگ شده است/ خانواده؛ مهمترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب
کارشناس مسائل تربیتی مشغول کردن جامعه به مسائل اقتصادی و در نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی را نقشه امروز دشمن در تزلزل خانواده در ایران دانست و اظهار داشت: امروز بیش از 250 شبکه ماهواره ای معارض جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و این در حالی است که کشورهای بزرگ و پرجمعیت چین و روسیه حتی یک شبکه معارض هم ندارند.

وی با بیان اینکه مهم ترین خواستگاه بیانیه گام دوم انقلاب، خانواده است، ابراز داشت: 7 موضوع اصلی در بیانیه وجود دارد که بهترین محل برای پرورش آن ها می تواند خانواده باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خانواده ها به مثابه خانه های کوچک کندوی عسل هستند که جامعه را می سازند.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اثر بالای تکرار در فرهنگ سازی، تصریح کرد: نتیجه تکرار، باور است و دشمن به خصوص در ساخت سریال های 200 قسمتی از این موضوع به خوبی استفاده می کند و بی حیایی و روابط نامشروع زن و مرد متأهل به دلایل واهی را توجیه و عادی سازی می کند و در ایران هم کسانی که با این سریال ها مأنوس هستند، آلوده می شوند و نمونه های آن موجود است.

مشاهده در خبرگزاری فارس



 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 296
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما