تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی
1398/11/26 شنبه در اربعین شهید قاسم سلیمانی برگزار شد: اولین یادواره 50 شهید منسوب به طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین به چهلمین روز شهادت شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح باعث قرار گرفتن محبت امثال شهید سلیمانی در دل مومنین و امت اسلامی ایران است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین علی اکبر صافی اصفهانی در اوّلین یادواره پنجاه شهید دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت که منسوب به طلاب خواهر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هستند، اظهار کرد: اینکه طلاب یک مدرسه علمیه خواهران این افتخار را پیدا کنند که شش شهید مدافع حرم و 44 شهید دفاع مقدس را به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم نمایند، رخدادی بی نظیر در کل مدارس علمیه خواهران استان و بلکه کشور است که به آن مباهات و افتخار می کنیم و این را از بهترین خروجی های معنوی و حماسی مجموعه های وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان می دانیم.

وی افزود: در فضایل شهیدان گزاره های روایی فراوانی وجود دارد که بیانگر بلندای جایگاه شهید و شهادت است از جمله اینکه در روایات آمده است یکی از هشت درب بهشت ویژه ورود شهدا و مجاهدان است و باب المجاهدین نام دارد.

سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: مقام شهید چه در دنیا  و چه در آخرت والا است و همواره یکی از دعاهای اولیا و علما، نیل به مقام شهادت بوده است.

وی عنوان کرد: امیرمومنان علی(علیه السلام) با آنکه هزاران افتخار در پرونده حیات دنیوی خود دارد، از قبیل اولین ایمان آورنده به پیامبر اسلام و کندن درب خیبر و کشتن سران کفر و غیرذلک ولی در هیچ کجا جز در زمان شهادتش، از عبارت «فزت و رب الکعبه» استفاده نکرد یعنی نهایت فوز و رستگاری خود را در مقام شهادت می داند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ابراز کرد: حضرت علی(علیه السلام) در روایتی می فرماید اگر کسی سه ویژگی داشته باشد خداوند توفیق شهادت را نصیبش می کند، نخست آن که حق خدا و دوم حق پیامبر خدا و سوم حق اهل بیت را رعایت کند. حق خدا یعنی عبد خدا بودن، حق پیامبر یعنی به دین رسول الله عامل باشد و به اصول و فروع این دین پایبند بوده و حق اهل بیت یعنی محبت اهل بیت و اطاعت از آنها.

وی در ادامه اشاره ای به چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی کرد و گفت: طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح باعث قرار گرفتن محبت امثال شهید سلیمانی در دل مومنان و امت اسلامی ایران و مردم آزاده جهان است.

سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: خوبان و صالحان محبوب آسمانیان و زمینیان هستند؛ رمز و راز عشق مردم به شهید سلیمانی این است که او اهل عمل صالح بود.


مشاهده در خبرگزاری حوزه

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 193
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما