تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد اصغری، رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد اصغری، رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی
1398/8/21 سه‌شنبه در نشست تخصصی «پاسخگویی برخط، مسائل، ضرورت ها و آسیب ها» مطرح شد لزوم نگاه متخصصانه به پاسخگویی سؤالات دینی رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی با تأکید بر ضرورت تخصصی شدن پاسخگویی ها گفت: نگاه متخصصانه به پاسخگویی باعث می شود که پاسخ ها ماهیتاً صحیح و دارای آسیب کمتری باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد اصغری در نشست تخصصی «پاسخگویی برخط، مسائل، ضرورت ها و آسیب ها» که به همت نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان برگزار شد، گفت: این مرکز بیش از دوازده سال است که در حال پاسخگویی به سوالات دینی است.

وی افزود: این مرکز در ابتدا کار پاسخگویی را به شکل ستاد آغاز و با استقبال گسترده ی مردم به مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبدیل شد.

رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی با بیان این که ماهیت این مرکز، تخصصی است، گفت: ابتدایی ترین رویکرد تخصصی این است که هر کارشناس در حیطه ی علمی خود به پاسخگویی مشغول شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت های پاسخگویی افزود: اولین ضرورت تخصصی شدن، وجود سازمان و مرکز تخصصی است که از این حیث مرکز ملّی مشکلی ندارد چرا که بنای مرکز از همان ابتدا بر تخصصی بودن وضع و در حال حاضر در شش گروه در حال پاسخگویی است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغری دومین ضرورت را تربیت نیروی متخصص بیان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال تربیت نیروی متخصص که توان علمی لازم و مسلط به مهارت های ارتباطی داشته باشد بود.

وی ادامه داد: سومین ضرورت، ارائه ی کار مدون در زمینه ی تجربیات کسب شده است. ضرورت تدوین منبع، ازجمله ضرورت هایی است که کمتر به آن توجه شده است.

رییس گروه پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به این که مهارت پاسخگویی امری متفاوت از توانمندی های علمی پاسخگویان است اظهار داشت: ضرورت چهارم تنقیح نگاه ها و رویکردها در پاسخگویی است.

وی افزود: باید از تجربیات فراوانی که در بستر فعالیت پاسخگویی برای همکاران فراهم شده بهره برد و این تجربیات را به شکل مدون در آورد تا قابلیت استفاده و بهره بردن از آن ها فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغری اهمیت روش شناسی در پاسخگویی را مطرح کرد و گفت: متدولوژی یا همان روش شناسی برای هر گروه تخصصی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: برخی از پاسخگویان در پاسخگویی نگاهی عقل گرایانه دارند و برخی نیز با نگاه نقل گرایی پاسخ می دهند، اگرچه هر دو نگاه در جای خود صحیح است، اما در عین حال انتخاب پاسخ مناسب باید بگونه ای باشد که مخاطب کمترین آسیب را ببیند.

رییس گروه تلفنی و پیامک مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی با تأکید بر لزوم گروه بندی های علمی تصریح کرد: گروه بندی های علمی لازمه تخصصی شدن هر فعالیتی می باشد که در مرکز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های مورد نیاز در آموزش به متخصصان پاسخگویی می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت مرکز در زمینه پاسخگویی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغری در پایان عنوان تصریح کرد: با توجه به ضرورت تدوین منبع در حوزه روش شناسی پاسخگویی، باید از طریق تشکیل کارگروه و تقسیم فعالیت بین اعضا، از پتانسیل موجود در مرکز بهره برده و در تدوین منبع گام برداریم.

 
مشاهده در خبرگزاری شبستان

 











 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 543
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما