تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین هادی مشگدار، رییس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین هادی مشگدار، رییس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/8/16 پنجشنبه گسیل دلها به سوی اهلبیت علیهم السلام یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین هادی مشگدار، رییس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا، خداوند مهربان در مقابل تمامی زحمات و تلاش های پیام  آور رحمتش حضرت نبی اکرم صل الله علیه و آله فرضی را بر عباد خود تبیین فرمود که آن فریضه اجر رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) خدا شد و آن مودت با اهلبیت ایشان بود. الشوری: ۲۳ قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی‏ (بگو هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی ‏کنم جز دوست داشتن نزدیکانم‏) این واجب از سوی خداوند عزوجل و پیامبر اکرم و همه اهلبیت (علیهم السلام) نیز مورد تأکید قرار گرفت. از جمله خداوند عزوجل در سه آیه شریفه سخن از اجر رسالت پیامبر و اشاره به این مطلب می نماید (شوری آیه۲۳،سبأ آیه۴۷وفرقان آیه۵۷).

همچنین در کتاب خصال شیخ صدوق جلد اول صفحه۲۵۳ از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) کلامی گهربار بیان شده است که می فرمایند: در قیامت بنده ‏ای قدم برنمی‏ دارد مگر اینکه از چهار چیز از او سؤال پرسیده شود: از عمرش که در چه چیزی به سر برد و از جوانیش که در چه چیزی صرف کرد و از مالش که از کجا به دست آورد و در کجا خرج کرد و از محبت ما اهل بیت. در بیان روشنگر تمامی اهلبیت (علیهم السلام) نیز توصیه بر انجام امر الهی در این راستا نموده ‌اند از جمله کلامی است از بیان نورانی امام عسکری (علیه السلام)که در وصیتی به شیعیان و دوستان خود می فرمایند:
جُرُّوا إِلَیْنَا کُلَ‏ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا کُلَّ قَبِیحٍ (تحف العقول/۴۸۸) (همه عشق ورزی‌ ها را به سوی ما معطوف بدارید و همه زشتی‌ها را از ما دور بدارید.) البته مشابه این کلام از بیان امام صادق(علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) نیز رسیده است.

اما چگونه این فرمایش امام عسکری (علیه السلام) را جامه عمل بپوشانیم و تمامی دل‌ها را به سوی اهل بیت (علیه السلام) گسیل داریم؟ اولاً دل های خویش را مملو از محبت و عشق به اهل بیت (علیهم السلام) کنیم که این مطلوب با مقدمه معرفت ایشان حاصل شود یعنی اینکه هرچه حضرات معصومین را بیشتر بشناسیم، محبت و عشق ایشان در دل ها بیشتر خانه می کند. دل خانه خداست و محبت به اهل‌بیت نیز محبت به خداست، چنانچه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:
مَنْ أَحَبَّکُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ (هر کس شما را دوست بدارد به تحقیق خدا را دوست دارد.)

فرزندان را با عشق و محبت اهلبیت آشنا و دل آنها را به این عشق آکنده سازیم. از کلام پیامبر مهربانی ها می خوانیم: اولاد خویش را بر سه خصلت تربیت کنید محبت پیامبرتان، محبت اهل بیت ایشان و قرائت قرآن(کنزالعمّال ، ح ۴۵۴۰۹، قاموس قرآن ص۲)

در اینکه چگونه فرزندان را شیفته اهل بیت علیهم السلام سازیم از انتخاب همسر و آغاز انعقاد نطفه و مراقبت های دوران جنینی راهکارهایی بیان شده است از جمله این موارد: دقت در انتخاب همسری عاشق اهل بیت، شرایط زمان و کیفیت انعقاد نطفه، مراقبت های دوران جنینی مثل غذای پاک و حلال، شرکت درجلسات اهل بیت و خواندن زیارت ایشان و پس از ولادت برداشتن کام فرزند با تربت امام حسین علیه السلام و گفتن اذان و اقامه که در آن بر حقانیت ولایت امیرالمؤمنین و اولاد ایشان اصرار می شود، بیان زیبایی های اهل بیت و جایگاه عظیم ایشان برای فرزندان، حضور در مکان های مرتبط با اهل بیت علیهم السلام مانند جلسات شادی و یا عزای ایشان، زیارت اهل بیت علیهم السلام، هدیه دادن به مناسبت ولادت اهل بیت علیهم السلام به فرزندان و...


مورد بعدی آنکه دل‌های محبین اهل بیت (علیهم السلام) را با عملکرد خود بیش از پیش به سوی ایشان معطوف بداریم. در کتاب شریف قرب الإسناد ص ۷۷ از امام صادق (علیه السلام) فرمایشی نقل شده که می فرمایند: مردم را با اعمالتان به دعوت کنید نه تنها با زبانتان (
کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِأَعْمَالِکُمْ، وَ لَا تَکُونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکُمْ).

در نهایت دل انسان‌ های ناآشنا به مقام اهل بیت را آشنا و شیفته اهل بیت (علیهم السلام) سازیم. در این زمینه فرمایشات معصومین و توصیه علمای پیرو مکتب اهل بیت از جمله مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ‌ای مبنی بر وحدت شیعه و سنی بدین منظور است. چرا که در اتحاد است که می شود حقانیت اهل بیت را به عالَم اثبات نمود. از این رو در کتاب کافی شریف جلد ۸ صفحه۲۲۹  از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که می فرمایند: خداوند رحمت کند بنده ‌ای را که ما را نزد مردم محبوب سازد نه اینکه ما را نزد مردم منفور قرار دهد (
رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَبْداً حَبَّبَنَا إِلَی النَّاسِ وَ لَمْ یُبَغِّضْنَا إِلَیْهِمْ).

هم چنین امام هشتم (علیه السلام) می‌فرمایند: اگر مردم زیبایی کلام ما را بدانند هر آینه از ما تبعیت می‌کنند (
فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ‏ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا) و البته با فحش و ناسزا به پیشوایان اهل سنت که موجب لجاجت ایشان و پوشاندن عامدانه حق می‌شود نمی‌توان اهلبیت (علیه السلام) را محبوب قلوب دیگران ساخت همان طور که خداوند در آیه ۱۰۸ سوره انعام می فرماید: (وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْم) شما مؤمنان به آنان که غیر خدا را می‏ خوانند دشنام می‌دهید تا مبادا آنها از روی دشمنی و نادانی خدا را دشنام گویند.

مشاهده در خبرگزاری ایمنا





 



 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 658
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما