تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
1397/4/25 دوشنبه خودباوری؛ راهکار مصون ماندن از تهدیدات بیرونی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خودباوری ملی به معنای تکیه بر توانایی‌های داخلی برای حرکت به سمت رشد و توسعه است و کشوری که قابلیت‌های درونی‌اش را باور داشته باشد، به بیرون از مرزهای خود نیازمند نیست و کمتر در معرض تهدید و آسیب قرار می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی اظهار کرد: خودباوری ملی در منظومه جمهوری اسلامی به معنای باور داشتن توانایی‌های داخلی برای رشد و توسعه و پیشرفت است و اعتقاد به اینکه قابلیت‌های کشور به ویژه در بخش نیروی انسانی و ظرفیت‌های فکری و تکنولوژیک، دارایی‌های کمی نیست و می‌‌تواند ما را به سمت رشد و توسعه پیش ببرد.

وی افزود: باید از درون خود را تقویت کرده و با تکیه بر دارایی‌های داخلی به سمت رشد و توسعه حرکت کنیم تا نیازمندی ما به بیرون از مرزها کاهش پیدا کند و از آنجا که ایدئولوژی حاکم بر کشورهای دیگر با ما متفاوت است، اگر نیازمند آنان باشیم، تفکر انقلابی، اسلامی و مهدوی ما تحت‌الشعاع اندیشه‌ها و مکاتب فکری آنها قرار می‌گیرد؛ بنابراین برای دستیابی به آرمان‌ها و اهدافمان باید به قدرت درونی خود متکی باشیم.


زمینه‌هایی که به تضعیف خودباوری می‌انجامد
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد، حرکت و شتاب کشور به سمت رشد و توسعه، شتابی درون‌خیز و متکی بر دارایی‌های داخلی است و کمتر آسیب می‌بیند؛ ولی اگر برای پیشرفت و توسعه به غیر متکی باشیم، همیشه در معرض خطر و تهدید قرار می‌گیریم.

حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به عوامل و زمینه‌هایی که به تضعیف خودباوری می‌انجامد، گفت: اگر کشوری که بر پایه ایدئولوژی شکل گرفته است، تفکرات و ایدئولوژی‌اش تحت‌الشعاع قرار گرفته و دچار آسیب شود، قوای آن کشور نیز سست و ضعیف شده و مانع رشد و شکوفایی حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، توسعه و فناوری می‌شود. در دوره تحریم و تهدید اقتصادی، آنچه به قوام و ثبات جامعه می‌انجامد، تدین و مقاومت دینی و فرهنگی مردم است که اگر این عامل نبود، جامعه ما هرگز در دوران دفاع مقدس نمی‌توانست دوام بیاورد؛ در واقع صرف شکوفایی اقتصادی و وجود امنیت موجب دوام و استحکام یک کشور نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که ایدئولوژی آن بر مبنای تفکرات الهی شکل گرفته و متکی به دینداری و دین‌مداری مردم است، مهمترین چالشی که می‌تواند آن را تهدید ‌کند، عواملی است که به تضعیف دینداری منجر می‌شود. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، صبر و تقوا دو ارزش دینی هستند که اگر آنها را از دست بدهیم، دچار چالش می‌شویم.


امید و شادی، زیربنای خودباوری است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه مسئولین باید امید و شادی را به جامعه تزریق کنند که زیربنای خودباوری است، گفت: مسئولی که سخنرانی‌ها، نوشته‌ها، مصوبات و اظهار نظراتش بوی ناامیدی بدهد، جامعه را به سمت خطا پیش می‌برد. مسئولین باید بر پایه تلاش و مجاهدت، رویه ایثارگرانه و خدمتگزاری بی‌منت و برخاسته از تقوا، روح امید را در جامعه حاکم سازند که اگر این اتفاق رخ دهد، افکار عمومی جامعه به خودباوری بیشتری خواهد رسید؛ کما اینکه تحمل مشکلات اقتصادی و مشارکت در انتخابات بیانگر خودباوری و اتکای مردم به توانایی‌های داخلی است و نشان می‌دهد که نگاه آنها برای حل مشکلات به بیرون از مرزها نیست.

وی افزود: اگر بگوییم برای رشد و توسعه، از کشورهای دیگر کمک نمی‌گیریم صحیح نیست، چرا که ما در زمینه دانش و تکنولوژی از دیگران کمک می‌گیریم، ولی برای حل مسائل و مشکلات خود چشم امید به کشورهای دیگر نداریم و این یعنی اینکه ما به خودباوری رسیده‌ایم. اگر از مردم پرسیده شود که مثلا برای اصلاح سیستم بانکداری یا نظام آموزشی، بهتر است از کدام کشور بخواهیم تا این کار را برای ما انجام دهد، بعید است درصد زیادی از آنها به این سؤال روی خوش نشان دهند و اعتقادشان این است که می‌‌توانیم با اتکا به خود، به اصلاح امور بپردازیم.

حجت‌الاسلام قطبی تصریح کرد: اگرچه مشکلات و ضعف‌هایی در سیستم اقتصادی، مدیریتی و سیاسی کشور وجود دارد، ولی مردم به توانایی‌های داخلی باور دارند. نسل نوجوان و جوان ما نیز صاحب ایده‌ها و تفکرات خوبی هستند و موفقیت آنها در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نشانگر خودباوری آنهاست.




 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 432
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما