تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
احمد خیری رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
احمد خیری رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1396/12/27 يكشنبه اطلاعات کاذب، آفت پژوهش علمی واقعی است کارگاه مهارت افزایی استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و موتورهای جستجو در حوزه علمیه خوهران الزهرا (س) شهر مبارکه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، احمد خیری، رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در کارگاه مهارت افزایی استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و موتورهای جستجو گفت: در این کارگاه، آشنایی با روش های پیشرفته و هدفمند در موتورهای جستجو جهت نیل به اهداف پژوهشی و تحقیقاتی تبیین شد.

وی گفت: معمولاً جستجو و کاوش های معمول در فضای وب، اطلاعات و داده های درهم و کاذب در اختیار می گذارد اما با استفاده از شیوه های نوین و ترفند ها، سریعتر می توان به منابع نمایه شده و نتایج دلخواه دست پیدا کرد.

خیری گفت: در این کارگاه سعی شد طلاب با آشنایی با روش های نوین تحقیق در منابع الکترونیک بتوانند با سهولت اطلاعات دست اول و قابل استناد درخواستی را  با جستجویی روان تر و سریعتر بازیابی کنند.

رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: پیشرفت و توسعه تحقیق و پژوهش زمانی میسر است و اتفاق می افتد که ما نقشه پژوهش را مسلط باشیم تا دچار اطلاعات کاذب نشویم این امر به واسطه ی اصطلاح نامه ها میسر می شود .

در این جلسه طلاب با اصطلاحات نظام یافته و گزیده شده آشنا شدند، پایگاه تزاروس اطلاعات را بصورت روشمند و سازماندهی شده در اختیار می گذارد و محققان را جهت انتخاب صحیح و مناسب برای موضوع مورد جستجو راهنمایی می کند.

گوگل اسکالر موضوع دیگری بود که در این کارگاه برای علاقه مندان تبیین شد. گوگل اسکالر یا همان گوگل محقق امکانی تخصصی است که گوگل در اختیار محققین قرار داده است در این فضا، گوگل منابع معتبر علمی و پژوهشی را عرضه می کند که اصالت آنها توسط مراجع علمی مورد تایید می باشد.

در نهایت پرتال هایی که بر مبنای اشاعه گزینش اطلاعات فعالیت می کنند اشاره شد علاوه بر این استفاده از پایگاه ایران داک جهت  آگاهی از پیشینه پژوهش و همانند جویی موضوع مورد نظر در راستای تدوین پایان نامه و همچنین وب سایت های کتابخانه های مجازی و پرتال جامع نشریات توضییح داده شد.







 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1485
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما