تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
اردوی فرمانده دل ها
1396/8/11 پنجشنبه رئیس گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش اصفهان خبر داد: «فرمانده دل‌ها» تلفیق یادگیری در فضایی معنوی و آموزشی/ نمی‌خواهیم دانش آموزان صرفاً علم بیاموزند رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اردوی«فرمانده دل‌ها» نمادی از تلفیق آموزش و یادگیری در فضایی تئوری و عملی و فضای معنوی و آموزشی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه خلیلی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: تربیت سرمایه‌های انسانی با توجه ویژه به همه ابعاد و رسیدن به حیات طیبه انسانی یکی از موارد مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: یکی از ابعادی که در این سند به آن توجه شده است، بعد معنوی است که از مهم‌ترین ابعاد انسانی هست به طوری که روانشناسان شرق و غرب اعتقاد دارند که پرداختن به ابعاد معنوی مذهبی عامل مهمی در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و پرورش فردی فرهیخته است.

رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: از آنجایی که در فرهنگ اسلامی ما نقش الگویی بسیار مهم است و در تسریع و تعمیق ارزش‌ها سهم به سزایی دارد، سعی شده تا در برنامه‌های درسی و محتواهای آموزشی به پرداخته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در کتاب‌های درسی از ابتدایی تا پایان متوسطه به این بعد و آشنایی فراگیران به تمامی ارزش‌های اخلاقی توجه ویژه‌ای شده است.

خلیلی دفاع مقدس را درس زندگی دانست و گفت: آموزش و پرورش به خوبی از این پتانسیل در محتوای آموزشی استفاده کرده و از آنجایی که تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروزی ما بسیار ضروری است، لازم است این مباحث به نسل جدیدی که آینده کشور را می‌سازد انتقال یابند.

وی  پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز جدی جامعه دانست و تاکید کرد:  پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت جنبشی نو در اجرای دقیق زیرنظام برنامه درسی و از اسناد فرادستی است که بسیار به آن توجه شده و نظام آموزشی ناظری بر بهبود بسترسازی برای تحقق این اهداف عالیه است.

رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اردوی «فرمانده دل‌ها» در واقع یک نماد خوبی از تلفیق آموزش و یادگیری در فضایی تئوری و عملی و فضای معنوی و اموزشی است.

وی اضافه کرد: نمی‌خواهیم دانش آموزی داشته باشیم که صرفاً علم بیاموزد، دانش آموزانی می‌خواهیم که تربیت انسانی و رشد ارزش‌های اخلاقی و معنوی در کنار علمی که دارند بتواند فردی فرهیخته را بسازد.

خلیلی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش بسیج دانش آموزی گفت: برنامه آتی با توجه به درس استعمارستیزی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم طراحی و اجرا خواهد شد که در فراخوانی از دانش آموزان و معلمان درخصوص قرین‌سازی محتوای درس به خصوص در بعد چندرسانه‌ای کمک بگیریم.

وی به برنامه دیگری که با توجه به نقش الگویی شهدا در رشد دانش آموزان برگزار می‌شود اذعان داشت: در فراخوان جشنواره تجلیل از شهید حججی با شعار «هنرجوی دیروز، هنرآموز مدافع حرم امروز» تا بهمن ماه از همکاران و دانش اموزان خواسته شده در این ارتباط یک درس تولید شود.

رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی مدارس در مدرسه شهید حججی نجف آباد برگزار شد.

وی برگزاری این اردوها و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش را عامل برکات برشمرد و عنوان کرد: آشنایی با میراث‌ ماندگار، آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس، آشنایی نسل جوان با ایثار، دگردوستی، ولایت مداری و...  از جمله این برکات است ضمن اینکه این اردوها و فعالیت‌های گروهی در پرورش شخصیت در جمع همسالان تأثیر به سزایی در تربیت نسلی فهیم، دانا و ولایت مدار دارد.



 
برای مشاهده گزارش تصویری و انعکاس نشست خبری اینجا کلیک کنید.



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1038
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما