منو
تبليغات
اخبار
محمد ثناگویی زاده، استادیار گروه مطالعات خانواده پژوهشکده الهیات و خانواده  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
استادیار پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان مطرح کرد نقش صمیمیت زوجین در ازدواج پایدار و کارآمد استادیار گروه مطالعات خانواده پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: صمیمیت یکی از مؤلفه‌های مهم در روابط زوجین است که عدم توجه به آن در زمان مقتضی، پایداری و موفقیت ازدواج رابه مخاطره می اندازد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، نشست علمی «نقش صمیمیت در ازدواج پایدار و کارآمد» از طریق فضای مجازی توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

استادیار گروه مطالعات خانواده پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این زمینه اظهار داشت: صمیمیت یکی از مؤلفه‌های مهم در روابط زوجین است تا جایی که برخی کارشناسان آن را به عنوان یکی از ارکان مهم در ازدواج می‌دانند که در صورت فقدان آن پایداری و موفقیت ازدواج به مخاطره می‌افتد.

محمد ثناگویی زاده با بیان اینکه صمیمیت یک نیاز انسانی و واقعی در روابط بین همسران است، تاکید کرد: در واقع صمیمیت یک احساسی روانی است که زوجین در پرتو آن، احساس راحتی و همدلی می‌کنند تا جایی که می‌تواند زمینه خودافشاگری را بین طرفین ایجاد کرده و در پرتو آن تقسیم کار مؤثر و برقراری مهر و عاطفه انجام می‌شود.

نقش صمیمیت زوجین در رفع تعارضات

وی با بیان اینکه این صمیمت در نهایت باعث می‌شود زوجین در حل تعارضات خود موفق شوند و احساس رضایت زناشویی آنها ارتقا پیدا کند، گفت: این امر و نقش مؤثری در پویایی روابط آنها در تمامی مؤلفه‌های ارتباطی مانند روابط عاطفی، جنسی، اجتماعی، تفریحی و فکری دارد.

استادیار گروه مطالعات خانواده پژوهشکده الهیات و خانواده با تاکید بر اینکه صمیمیت نقش اصلی را در پایداری و کارآمدی روابط زوجین ایفا می‌کند، گفت: بر این اساس داشتن شناخت مناسب از این مطلب، عوامل مؤثر بر آن و مراقبت و ارتقای آن می‌تواند کمک کند تا زوجین با یاد گرفتن آنها روابط خود را کارآمد کنند.

صمیمیت در روابط زوجین گمشده آنهاست

وی با اشاره به اینکه صمیمیت در روابط زوجین گمشده آنهاست، تاکید کرد: به عبارت دیگر اگر زوجین تعارض و اختلاف دارند، اگر به دنبال حل مشکلات و مسائل خویش هستند یعنی به دنبال صمیمیت در روابط خود می‌گردند.

ثناگویی زاده که ارائه کننده بحث در سمینار نیز خواهد بود، اضافه کرد: اگر صمیمیت در روابط باشد آنان جدال و تعارض نخواهند داشت و یا اگر دارند می‌توانند با استفاده از صمیمیت شکل گرفته آن را رفع کنند.

وی تصریح کرد: زوجین با آموزش و بکارگیری مهارت‌های افزایش آن می‌توانند صمیمیت خود را در روابطشان ارتقا ببخشند.

گفتنی است نشست علمی نقش صمیمیت در ازدواج پایدار و کارآمد روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ برگزار می‌شود و از طریق لینک dte.bz/1001 قابل دسترسی است.

مشاهده در خبرگزاری مهر

 


 

 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4287
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما