منو
تبليغات
اخبار
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین متولی امامی، رییس مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین متولی امامی، رییس مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین متولی امامی: انسان مؤمن منفعل نخواهد بود/ ظرفیت تحقق تمدن اسلامی را داریم رییس مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد به زمینه‌سازی ظهور نمی‌تواند در انفعال بماند، گفت: انسان مؤمن در انفعال نخواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین متولی امامی، در کرسی آزاد اندیشی تمدن سازی یا تمدن زایی؟ پروسه یا پروژه؟ که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی برگزار شد با اشاره به دیدگاه‌های مختلف جوامع و اندیشمندان غربی به مسأله تمدن، گفت: باید نسبت تمدنی که می‌گوییم و از آن حرف می‌زنیم با تمدن مهدوی و چگونگی شکل گیری آن برای ما روشن شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان در مواجهه با مشکلات ناامید بود بلکه این سختی‌ها و مشکلات اقتضای حرکت ما در مسیر ظهور و زمینه سازی ظهور است و لازم است این مسائل را بپذیریم، به لحاظ تاریخی باید ببینیم بخشی از امکان‌های ما مربوط به دوران صفوی است و ظرفیت‌ها و نظام سازی‌ها در آن دوران شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ظرفیت سیاسی که امروز در اختیار شیعه قرار دارد باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و همه باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم، همانطور که نظام سیاسی در انقلاب اسلامی شکل گرفت و در ادامه آن صورت امنیتی و تأمین امنیت برای ما پدید آمد باید بدانیم که امکان گام برداشتن در ادامه مسیر نیز برای ما فراهم است.

رییس مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد به زمینه‌سازی ظهور نمی‌تواند در انفعال بماند، تصریح کرد: انسان مؤمن در انفعال نخواهد ماند، نمی‌شود تصور کرد انسان مؤمن منتظر، هیچ حرکتی انجام ندهد و نسبت به بیرون بی‌تفاوت باشد، امروز شاهد هستیم جمهوری اسلامی یک سری صورت‌های تمدنی دارد ولی در عین این قدرت دچار مشکلات متعدد در داخل و عرصه بین المللی است. روایات پیرامون ظهور قابل تعبیر با شرایط کنونی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام متولی امامی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه تحقق تمدن اسلامی، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند ما مقتدر مظلوم هستیم. بنابر فرموده ایشان و شرایطی که در آن هستیم به ما نشان می‌دهد که می‌توان در عصر غیبت بود، مشکلات متعدد داشت اما در تراز تمدن سازی قرار گرفت و دستاوردهای تمدنی داشت، نمی‌توانیم بگوییم اصل برشکست است و ما نباید کاری انجام دهیم چرا که شکست خواهیم خورد بلکه باید با پذیرفتن دشواری‌ها و سختی‌ها در مسیر تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم.


مشاهده در خبرگزاری رسا
مشاهده در خبرگزاری فارس
مشاهده در روزنامه نصف جهان
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4030
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما