منو
تبليغات
اخبار
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
لازمه استقرار جمهوری اسلامی در جهان، تضارب آرای عالمانه، دقیق و علمی است رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: قریب به ۱۴۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه‌های سراسر استان اصفهان برگزار شده که هرکدام از آن‌ها میدانی برای تضارب آراست.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد قطبی در «همایش تکریم میزبانان کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان» که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: باید در بین طلاب جریان آزاد اندیشی، روشن فکری، تضارب آرا و تفکر نقاد برای درگیر کردن مرزهای نظری شکل گیرد.

وی افزود: برای مستقر کردن جمهوری اسلامی در جهان باید با تضارب آرا، عالمانه، دقیق و علمی فکر کنیم و یافته‌های جدید را بدست آوریم تا اهداف الهی خداوند را در جامعه سامان دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امروزه سیر تحولات به اقتضای زمان و شرایط شتاب بسیاری دارد و لازم است دائماً با درگیر کردن فکر و اندیشه و عقل و خرد به این مباحث پرداخته شود و یافته‌های علمی را باز کنیم و مرزهای دانش را توسعه دهیم.

وی افزود: باید بتوانیم با کاوش‌های علمی مسیر رشد و تعالی جامعه را دقیق‌تر پیش ببریم و این اتفاق با نگاه عالمه و رویکرد آزاداندیشانه و رعایت همه آداب دانشمندان و طلاب و فاضلان ممکن است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است که مطالبه 10 ساله رهبری است و تاکید دارند طبق مباحث روز پیشروی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان قریب به 140 کرسی در مدارس سراسر استان اصفهان برگزار شده، بیان کرد: هر کدام از کرسی‌ها میدانی برای تضارب آراست که با حضور گسترده طلاب برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: استان اصفهان در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نسبت به آنچه در سطح کشور در حوزه‌های علمیه و دانشگاه برگزار می‌شود، سرآمد است و در برگزاری کرسی‌ها از دیگر استان‌ها جلوتریم.

وی تصریح کرد: امروزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیاز حوزه‌های علمیه است که در استان اصفهان این نیاز به خوبی مرتفع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: موضوعات کرسی‌ها درباره سبک زندگی، فضای مجازی، روش‌های علمی، کلامی و اعتقادی، مقابله با فرقه‌ها و نقد آن‌ها و موضوعات اجتماعی بعنوان نیاز امروز طلاب بوده است.

وی اظهار داشت: نخستین کتاب کرسی‌های آزاداندیشی که مجموعه 6 کرسی منضبط در حوزه خانواده است، تدوین شده و مابقی کرسی‌ها نیز هرکدام به صورت مجزا تبدیل به کتاب خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به سامانه پیگیری کرسی‌ها گفت: در برگزاری کرسی‌ها از نظر کمی و کیفی توسعه یافته‌ایم و سعی داریم کرسی ترویجی-علمی و کرسی نقد و مناظره و کرسی نظری پردازی را در استان شکل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به شکل امروزی تداوم پیدا خواهد کرد تا در سطح جهانی مدل جدید با آورده مطلوب و نظام فکری متکی و مبتنی بر آرمان شیعه به جهان عرضه شود.


مشاهده در خبرگزاری تسنیم
مشاهده در خبرگزاری حوزه





برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 730
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما