منو
تبليغات
اخبار
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
امروزه حوزه‌های علمیه محل آزاداندیشی است مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در گذشته به حوزه علمیه به خاطر اینکه کرسی آزاداندیشی نداشت تهمت می‌زدند و می‌گفتند در حوزه آزادی اندیشه وجود ندارد اما اکنون این حربه از دست دشمنان گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در همایش کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: برکت نظام حوزوی شیعه در تمام جهان بی‌نظیر است و از صدر اسلام و زمان شیخ کلینی تاکنون افراد بسیاری در مسیر نشر اندیشه‌های قرآنی تلاش کرده‌ و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با توجه به امکانات روز مسائل عدیده‌ای را در فضای مجازی و اینترنت درباره تضعیف دین و اندیشه مکتبی مردم مطرح کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: شبهه افکنی از غیراسلامی‌ها مانند یهود و آمریکا و انگلیس تا مسلمان‌نماها مانند وهابیت علیه نظام ما بسیار است و تاثیر کمی ندارد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید حکیمانه و اندیشمندانه مقابل هجمه‌ها بایستند و آن‌ها را پاسخ دهد و اجازه ندهد اندیشه جامعه اسلامی به انحراف کشیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی بیان کرد: امروز حوزه علمیه قم و دیگر شهرها در این مسیر فعالیت می‌کنند تا مردانه در مقابل هجمه‌ها بایستند و از عقاید حق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به تاریخچه حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران نو بنیاد است و عمری 22 ساله دارد و ابتدا در سال 42 به فرمان امام(ره) فضایی برای خواهران گشوده شد و در قم برای تعداد اندکی از خواهران این مسیر فراهم شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: نتیجه آن اقدام راه اندازی جامعه الزهرای قم است که تاکنون حدود 8 نفر مجتهده مانند خانم‌ها صفاتی و علاسوند در آنجا تربیت شده‌اند که در خبرگان بحث بود که شایستگی کاندیدا شدن دارند اما خودشان تمایلی به این کار نشان ندادند.

وی با بیان اینکه گسترش حوزه‌های علمیه در سال 75 طی سفر رهبری به قم گسترش مدنظر قرار گرفت، افزود: امروز شاهد 484 حوزه علمیه خواهران در کل کشور هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی تصریح کرد: حتی در برخی مناطق مانند سنندج، سقز، عسلویه، سیستان و بلوچستان و کردستان که حوزه علمیه برادران وجود ندارد از خواهران وجود دارد.

وی ادامه داد: در اصفهان حدود 60 هزار نفر مشغول به تحصیل در سه سطح 2 مطابق کارشناسی و سطح 3 معادل کارشناسی ارشد و سطح 4 معادل دکتری هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: در سطح دو 44 حوزه، در سطح سه 6 حوزه تخصصی رشته‌های تفسیر، علوم قرآنی، فقه اصول، ادبیات عرب، مطالعات زن و کلام و غیره فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سطح چهار 2 حوزه از 3 سال قبل به نام موسسه آموزش عالیه مجتهده امین و فاطمه زهرای خوراسگان تاسیس شده که در رشته‌های فقه خانواده و تفسیر تطبیقی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی با بیان اینکه حوزه خواهران رشد خوبی داشته، تصریح کرد: تاکنون 71 کرسی آزاداندیشی در حوزه خواهران برگزار شده درحالیکه در حوزه برادران از ابتدای تشکیل دبیرخانه کمتر از 70 کرسی برگزار شده است.

وی درباره مشکلات حوزه علمیه خواهران گفت: به دلیل نوبنیاد بودن حوزه، در بین خواهران استاد منتقد کم داریم و درحال بررسی هستیم تا مانند قم نیروها تربیت شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: همچنین برای تدریس در سطح بالای خواهران مشکل داریم چون اساتید مرد هستند درحالیکه در اساتید برجسته خواهران قم وجود دارند و درصددیم در این زمینه نیز توانمند شویم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی آزاداندیشی برای رفع شبهات و تقویت انسان ضرورت است و تاکید رهبر معظم هم به همین دلیل است، تضارب آرا و کنار هم قرار دادن عقول افراد و مباحثه حرکت ارزنده‌ای است.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی اظهار داشت: در گذشته به حوزه علمیه به خاطر اینکه کرسی آزاداندیشی نداشت تهمت می‌زدند و می‌گفتند در حوزه آزادی اندیشه وجود ندارد اما اکنون این حربه از دست دشمنان گرفته شده و کرسی‌ها در حوزه‌های در قم یا دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از خواهران می‌خواهم به این مسئله اهمیت بیشتری دهند و هرکجا کرسی برگزاری می‌شود حضور حداکثری طلاب را داشته باشند و قبل از برگزاری کرسی موضوعات را به صورت بسیط به افراد ارائه دهند تا بتوان مخاطبان را در بحث مشارکت داد.


مشاهده در خبرگزاری تسنیم
مشاهده در خبرگزاری حوزه

 




برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.






 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 775
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما