تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1400/10/14 سه‌شنبه حجت الاسلام و المسلمین احمدیان: وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی حمایت، هویت بخشی و پشتیبانی از گروه های تبلیغی است رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: رشد گروه های تبلیغی در عدم وابستگی به دفتر و هر ارگان دیگری است و وظیفه دفتر حمایت، هویت بخشی و پشتیبانی از گروه های تبلیغی می باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان در نشست صمیمی با جمعی از مبلغان هنرمند در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال جاری تأکید زیادی  به جهاد تبیین در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و آموزه های دینی داشتند.

وی با بیان این که ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب اسلامی باید به جهاد تبیین دقت داشته باشیم، افزود: متأسفانه  امسال کمتر به این نکته توجه شد و باید این یادآوری را داشته باشیم.


دفتر تبلیغات اسلامی باید مرجعی باشد برای گروه های تأثیرگذار
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به دیدار دو سال پیش مدیران دفتر با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایشان، مأموریتی را به دفتر محول کردند و آن این بود که باید دفتر تبلیغات اسلامی مرجعی باشد برای گروه های مرجع و تخصصی و مخاطب این درخواست من و شما هستیم.


باید متخصص باشیم تا بتوانیم مرجع شویم
حجت الاسلام و المسلمین احمدیان با تصریح به اینکه ما باید متخصص باشیم تا بتوانیم مرجع شویم، گفت: حداقل انتظار این است که مثلا ما بتوانم فیلم خوبی بسازم، شعر خوبی بگویم تا بتوانم مرجعی باشم برای فیلمسازان و شعرای اصفهان و ایران و سیاست دفتر تبلیغات اسلامی دوری از تصدی گری و انجام مستقیم کارهاست، مثلاً قرار نیست ما 100 فیلم بسازیم، بلکه قرار است محل قابل اعتماد برای رجوع فیلم سازان و تولیدکنندگان محتوا باشیم.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم وارد عرصه هنر شویم ولی ادبیات هنرمندان را ندانیم و با اقتضائات و ادبیات آنها صحبت نکنیم، پس چاره ای نیست و باید خودمان هنرمند باشیم و تخصص به دست بیاوریم و در عین حال تلاش کنیم که یک سر و گردن بالاتر باشیم تا به ما اعتماد و به ما مراجعه کنند و هدف همین است و باید با هم کمک کنیم که این اتفاق رخ بدهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در قسمت دیگری از صحبت های خود گفت: درباره حمایت دفتر تبلیغات اسلامی باید بیان کنم که تجربه ای که در تمام قسمت های دفتر و حتی در کل سیستم های دولتی یا تشکیلاتی وجود دارد، دوباره تکرار نکنیم، اینکه آرمان گرایانه فکر کنیم که یک مجموعه برنامه ریزی کند و همه چیز را به هم ربط دهد و پولش را آماده کند و دوره آموزشی بگذارد و بعد حمایت کند و رشد صورت بگیرد و در ادامه  با یک مجموعه دیگر مرتبط شوند و...، اینها خیلی آرمانی و خوب است ولی این چیزی است که گذشتگان ما هم همین روش را پیش گرفتند و نتیجه شد همین چیزی است که ما به آن نقد داریم و تا چه زمانی باید برنامه ریزی شود و نتیجه ای نداشته باشد.

وی افزود: اینکه بین آموزش، پژوهش و فرهنگ و تبلیغ ارتباط برقرار کنیم، خیلی عالی و آرمانی است ولی آیا دستیافتنی هم هست؟ این سؤالاتی است که ما باید بتوانیم جواب دهیم و راهکار برای آن پیدا کنیم و البته تجربه گذشته ما این است که به این راحتی این موضوع محقق نمی شود و باید راهکار پیدا کنیم و شما هم کمک کنید که چه راهکاری وجود دارد که دچار آن آسیب های گذشته نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان تصریح کرد: من اطمینان می دهم که گذشتگان ما خوش فکرتر و دغدغه دینی آنها قوی تر بوده است، ولی این نوع استراتژی آرمان گرایانه که ما بخواهیم همه چیز را به هم ربط دهیم و همه چیز را متمرکز کنیم و از یک قوه عاقله متمرکز همه تصمیم ها گرفته شود، باعث شده که دچار چنین حال و روزی شویم.

وی اذعان داشت: رهبر انقلاب اسلامی تعبیر «آتش به اختیار» به کار بردند و زمانی آتش به اختیار بیان می شود که از ارتباط فرماندهی با خط مقدم به هر دلیلی قطع شود و ما واقعاً الآن در زمان آتش به اختیار هستیم، اما آتش به اختیار به این معنا نیست که حالا هرکاری دلمان خواست بکنیم و هرشخصی از هر طرفی خواست حمله کند و یا مطابق میل خودش رفتار کند و بیان این مطالب اصلا منظور سلب مسؤلیت از مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی نیست.


استراتژی دفتر تبلیغات اسلامی حمایت از گروه های خودجوش است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که استراتژی دفتر تبلیغات اسلامی در چند سال گذشته حمایت از گروه ها و مجموعه هایی است که خودجوش فعالیت می کنند که اثر بخش بوده است، اظهار داشت: درست است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستید ولی وابسته به آن نبوده اید و خودجوش کار را در راستای آرمان های خودتان انجام داده اید ولی از امکانات دفتر هم استفاده کرده اید و اگر دفتر، ظرفیت کارهای شما را نداشته است، جای دیگری رفته اید! تاب آوری و استقلال از ارکان دوام یک گروه و تیم تبلیغی است.

وی رشد را در عدم وابستگی به دفتر و هر ارگان دیگری بیان کرد و گفت: وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی حمایت، هویت بخشی و پشتیبانی از گروه هاست.


تلفیق و تشکیل صنف توسط گروه ها
حجت الاسلام و المسلمین احمدیان گفت: درخواست من این است که فضایی ایجاد شود تا ارتباط گروه ها با یکدیگر به صورت هدفمند و مستمر بیشتر شود و باید به سمت تلفیق شدن و تشکیل صنف تشکل بروید.


مشاهده در خبرگزاری مهر
مشاهده در خبرگزاری موج
مشاهده در پایگاه خبری ندای اصفهان


 

 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1189
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما