تبلیغات


























 
:: یادداشت

مقام معظم رهبری
سی سال زعامت، سی سال صلابت

 
سی سال زعامت، سی سال صلابت

زیربنای نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (رحمت الله علیه) إنفاذ شریعت است. یعنی تعمیم و تسرّی فقه و شریعت در همه ابعاد، اضلاع و اجزاء امور جامعه و زندگی مردم، امام با طرح نظریه ولایت فقیه به دنبال آن بودند که در جامعه، هم ساختارها و هم سیستم ها و هم امور جاریِ جامعه، برخاسته از دین و شریعت اسلامی باشد و سبک زندگی، فرهنگ و متن زندگی انسان ها دینی و اسلامی باشد.

مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) نیز پس از رحلت امام و در این سه دهه زعامت و رهبریِ جامعه اسلامی کوشیدند تا این مهم ساری و جاری شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرایند تمدن سازی را در پنج مرحله متوالی ترسیم نموده و می فرمایند مرحله اول انقلاب، سپس نظام سازی و در ادامه دولت سازی و پس از آن جامعه سازی و در نقطه پایانی، تمدن سازی قرا می گیرد و براساس بیانات ایشان، اکنون در مرحله دولت سازی قرار داریم.

دولت سازی؛ به معنای استقرار سیستم ها و الگو هایی است که در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... بتواند نظریه ولایت فقیه و إنفاذ شریعت در جامعه را رسمیت بخشیده و پیاده سازد. در واقع مهمترین ماموریت نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، در مرحله دولت سازی قرار دارد.

برای استقرار الگوها و سیستم های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر پایه دین و شریعت در این چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، اقدامات علمی و عملیاتی فراوانی صورت گرفته لیکن هنوز نیازمند کاوش و کوشش های علمی و اندیشه ای زیادی است.

یکی از وجوه ممتاز در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) توجّه و تمرکز به ویژه بر دولت سازی و استقرار سیستم های علمی و روشمند در این رابطه است. ابلاغ سیاست های کلی نظام، ابلاغ نقشه جامع علمی کشور، توسعه و تقویت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس شورای عالی فضای مجازی، حمایت بی دریغ از توسعه علم و فناوری و دانش بنیان، به میدان کشیدن نسل جوان و فرهیخته انقلابی، پشتیبانی صریح از فعالیت های علمی و فقهی در حوزه های علمیه، التزام جدّی به قانون اساسی و ... از جمله اقدامات ممتاز و برجسته ای است که ایشان در طول این سه دهه درکارنامه خود داشته و امید می رود زیر سایه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همچنان جامعه اسلامی از فیض وجود و هدایت گر ایشان بهره مند باشد.


محمد قطبی جشوقانی


مشاهده در خبرگزاری فارس
مشاهده در جوان آنلاین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 2002
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما