منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

فصلنامه اخلاق 65
1401/3/5 پنجشنبه انتشار شماره جدید فصلنامه «اخلاق» با رویکرد اخلاق و روان شناسی سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: شماره 65 پیاپی فصلنامه علمی ترویجی اخلاق منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر هادی اظهار داشت: هر علم قلمرو ویژه‌ای دارد و موضوع، تعریف و اهداف هر علم با علوم دیگر متفاوت است. با این وصف، گاهی مقایسه میان دو علمِ متقارب‌الموضوع، افق‌های جدیدی را به روی محققان می‌گشاید و مباحث دو علم را گسترده‌تر می‌کند و به ژرفای آن‌ می‌افزاید.

وی با بیان این که دو دانش اخلاق و روان‌شناسی، تقارب زیادی با یکدیگر دارند و گاه این تقارب چنان شدید است که پرداختن به یک مبحث اخلاقی، بدون سخن‌گفتن دربارۀ موضوعات مرتبط روان‌شناسی ممکن نیست، افزود: بررسی هم‌زمان یک مسئله از دو دیدگاه اخلاقی و روان‌شناسانه و مقایسۀ دیدگاه‌ها، نتایج ملموسی‌تری را در اختیار محققان قرار می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که آن مسئله، کاربردی و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود و مخاطب با آن بهتر رابطه برقرار می‌کند.

سردبیر فصلنامه علمی ترویجی اخلاق تصریح کرد: در این شماره سعی شده است رابطۀ دانش اخلاق و دانش روان‌شناسی در مسائل گوناگون تبیین و دیدگاه‌های جدیدی به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار داشت: مقاله‌های ارائه شده در «ویژه‌نامۀ اخلاق و روان‌شناسی» به‌ترتیب عبارت‌اند از «عوامل و مؤلفه‌های تاب‌آوری از منظر قرآن و روایات»، «مدیریت جنسی خانواده و نقش آن در اخلاق‌مداری و سلامت جنسی فرزندان»، «بررسی تطبیقی خودگرایی و دیگرگرایی روان‌شناختی و تبیین دیگرگرایی خداسو»، «دیگرگروی و شواهد روان‌شناختی در حوزۀ روان‌شناسی اخلاق»، «کشف سازه‌های شخصیت اخلاقی در متون اسلامی؛ یک مطالعۀ کیفی» و «معرفی و بررسی انتقادی سازکار‌های گسست اخلاقی بندورا در توجیه رفتار غیراخلاقی از منظر شهود فطری اخلاقی».

حجت الاسلام و المسلمین هادی گفت: امید است مقالات این شماره برای اخلاق‌پژوهان و روان‌شناسان کارآمد باشد و گوشه‌ای از رابطۀ میان دو دانش اخلاق و روان‌شناسی را برای آنان تبیین کند.

علاقه مندان برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.


مشاهده در خبرگزاری ایمنا
مشاهده در خبرگزاری ایکنا
مشاهده در خبرگزاری حوزه
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در خبرگزاری رسا
مشاهده در خبرگزاری شفقنا
مشاهده در خبرگزاری موج
مشاهده در خبرگزاری ابنا
مشاهده در خبرگزاری بسیج
مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
مشاهده در پایگاه خبری اصفهان شرق
مشاهده در پایگاه خبری شهید یاران
مشاهده در پایگاه خبری ندای اصفهان

برای دریافت نسخته الکترونیک فصلنامه
اینجا کلیک کنید.
 

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 1761
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما