منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رییس پژوهشکده الهیات و خانواده
1399/2/21 يكشنبه حجت الاسلام احمدیان خبرداد: جدیدترین شماره فصلنامه اخلاق منتشر شد رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به محتوای شماره اخیر فصلنامه اخلاق گفت: شماره 58 فصلنامه منتشرو در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
حجت الاسلام  عبدالرسول احمدیان رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه اخلاق کاربردی، شاخه‌ای از اخلاق هنجاری است، گفت: احکام اخلاقی حرفۀ خاص، مانند پزشکی یا گروه و سازمان خاص، مانند دولت‌مردان یا فعل و رفتار خاص، مانند نقدکردن یا حکمی جزیی از این سه قسم، مانند دروغ در حرفۀ پزشکی و مسئولیت‌پذیری در دولت‌مردان و اخلاق نقد سیاسی رقیبان را داوری و فضایل و رذایل مربوط به آن را تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: در این شماره، مقالۀ نخست با عنوان «اخلاق مناظرۀ علمی در سیرۀ امام رضا7» اخلاق کاربردی مناظره از دیدگاه اسلام را تبیین می‌کند. نویسنده در مقالۀ بعدی با عنوان «اخلاق کاربردی متقاعدسازی دینی با تحلیل و تبیین قرآنی و روایی» اخلاق کاربردی متقاعدسازی دینی را بیان کرده است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده تصریح کرد: مقاله «رشد معنوی و اخلاقی در دوران کودکی و تأثیر آن در بزرگ‌سالی» رشد اخلاقی ویژه گروه کودکان را از منظر خاص ارائه کرده است. اخلاق کاربستی سازمانی در ارتباط با تقلب‌های مالی، از زوایۀ جزیی‌نگرانه، در نوشتار «رابطۀ هویت ‌سازمانی و گزارش تقلب‌های مالی با نقش تعدیل‌گر شدت اخلاقی ادراک‌شده و شخصیت پویا» توصیف شده است.

وی ادامه داد: همچنین نظریه‌های اخلاق مجازات از دیدگاه قرآنی در مقاله‌ای با عنوان «بررسی دلالت آیات قرآن بر نظریه‌های مختلف مجازاتى» بررسی شده است و در مقالۀ پایانی بررسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول، کنکاش شده است.

حجت الاسلام  احمدیان خاطرنشان کرد: نگرش اخلاق کاربردی به موضوعات خاص، بیان‌گر این حقیقت است که کلی‌گویی در دانش اخلاق جای خود را به داوری‌های اخلاقی جزیی‌نگرانه داده است. در این شماره سعی شده است چنین نگرشی به مخاطبان فرهیخته فصلنامه اخلاق القا شود.

رییس پژوهشکده الهیات اظهار کرد: علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.


مشاهده در خبرگزاری رسا

 



 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 574
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما