منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رییس پژوهشکده الهیات و خانواده
1398/11/12 شنبه برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌های خود در بیانیه گام دوم انقلاب، بر علم آموزی توصیه کرده و از جوانان خواسته‌اند که جهادگونه وارد این میدان شویم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالرسول احمدیان افزود: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نخستین سال شروع گام دوم انقلاب را فرصتی برای محک فعالیت‌های علمی خود دانسته است. در این راستا نمایشگاهی با عنوان اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دهه فجر از تاریخ 13 تا 16 بهمن برگزار می‌شود.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشکده الهیات و خانواده، موسسه آموزش عالی علامه مجلسی، موسسه آموزش عالی مجتهده امین، دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان، بوستان کتاب و مرکز ملی پاسخگویی و گروه توسعه فن آوری دفتر اصفهان به سئوالات دینی همکاران در برگزاری این نمایشگاه هستند.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: بنیادهای نظری و نظام‌های متقن علوم اسلامی، تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان‌ها و فرق انحرافی، اخلاق، خانواده و سبک زندگی و نظام سیاسی اسلام و ایران 4 رویکردی است که مدنظر دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 12 پژوهشکده دارد که پژوهشکده الهیات و خانواده در اصفهان مستقر است، افزود: علاوه بر اینکه آثار این پژوهشکده در این نمایشگاه عرضه می‌شود آثار دیگر پژوهشکده‌ها نیز به نمایندگی، در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه خاطرنشان کرد: تاکنون دانش‌نامه‌ها و دایره المعارف‌های مختلفی در پژوهشگاه تدوین شده که شامل دانشنامه قرآنی فقه و اصول، سبک زندگی اسلامی و.. است، همچنین 10 اصطلاح نامه شامل علوم قرآنی، فلسفه اسلامی، اصلاح الگوی مصرف و... توسط این پژوهشکده تدوین شده است.

وی افزود: تمام طرح‌های پژوهشی با هدف خاصی طراحی می‌شود که کلان پروژه‌هایی را شکل می‌دهد، در این راستا 35 کلان پروژه تدوین شده است، از جمله این کلان پروژه‌ها، کلتن پروژه پژوهشکده خانواده با عنوان : کارآمدی و پایداری خانواده بر اساس تعالیم اسلامی است.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آماری از آثار به چاپ رسیده در این پژوهشگاه گفت: 1184 جلد کتاب در انتشارات  دفتر و پژوهشگاه تاکنون به چاپ رسیده و  112 جلد کتاب نیز تاکنون در انتشارات شعبه اصفهان چاپ شده است.

وی با بیان اینکه 502کرسی علمی آزاداندیشی، نقد و نظریه پردازی در پژوهشگاه انجام شده و تا کنون همکاری‌های بین المللی و تفاهم نامه بسیاری نیز صورت گرفته است، گفت: تاکنون بیش از 200 اثر در جشنواره‌های مختلف  ملی صاحب رتبه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان با اشاره به رویدادهای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دهه فجر گفت: 4 رویداد علمی در 4 روز نمایشگاه پیش بینی شده است. رونمایی از کتاب‌های جدید پژوهشکده، از جمله درس نامه اخلاق آیت الله مظاهری که به صورت کتاب علمی با رویکرد آموزشی است در جریان این نمایشگاه رونمایی می‌شود. کتابهای پرسمان معاد و پرسمان طلاق نیز در همین نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست علمی با عنوان فلسفه سیاسی اسلام و گام دوم انقلاب، نشستی با حضور مدیر شبکه اجتماعی ایتا، نشست کارکردهای مهارت‌های ارتباطی در سبک زندگی اسلامی و برگزاری کرسی تخصصی بانوان و دیدار با اصحاب قلم و پژوهشگران از جمله رویدادهای دیگر روزهای این نمایشگاه است.

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کتاب های انتشارات های بوستان کتاب و پژوهشگاه تا 30 درصد تخفیف عرضه می شود.

 











 


خبرگزاری تسنیم
رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» به گستره جهان اسلام برگزار می‌شود


خبرگزاری تسنیم
طرح «بچه‌های انقلاب» با حضور ۱۰۰۰ دانش آموز اصفهانی برگزار می‌شود

برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

خبرگزاری فارس
برگزاری رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» به گستره جهان اسلام
جزییات برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری
«بچه‌های انقلاب» یکی از محورهای برنامه‌های دهه فجر


خبرگزاری رسا
شاخصه‌های جریان مقاومت| برگزاری رویداد «قاسم قاصم»


خبرگزاری رسا
برگزاری دوره نظام سیاسی اسلام در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان


خبرگزاری رسا
فعالیت‌های پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی


خبرگزاری حوزه
اجرای طرح «قاسم قاصم» با محوریت ارائه طرح و ایده های مردمی


خبرگزاری حوزه
اجرای ۵ طرح بزرگ تبلیغی در ایام الله دهه فجر


خبرگزاری حوزه
درسنامه اخلاق آیت الله العظمی مظاهری رونمایی می شود


خبرگزاری مهر
طراحی رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» در اصفهان


خبرگزاری ایکنا
رویداد «قاسم قاصم»؛ فرایندی برای معرفی شهید سلیمانی


خبرگزاری ایکنا
دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام برگزار می‌شود


خبرگزاری ایکنا
نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود


صاحب نیوز
با محوریت معرفی چهره سردار سلیمانی؛
برپایی اولین رویداد ایده پردازی «قاسم، قاصم»


صاحب نیوز
برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کشور در اصفهان


خبرگزاری ایرنا
فراخوان جذب ایده‌های استمرار یاد و نام شهید سلیمانی اعلام شد


خبرگزاری ایرنا
پنج برنامه تبلیغی به مناسبت دهه فجر در اصفهان اجرا می‌شود


خبرگزاری شبستان
شاخصه های مکتب مقاومت «حاج قاسم»/سردار سلیمانی نبرد نسل چهارم را پایه گذاری کرد


خبرگزاری شبستان
گزارش تصویری




   
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 515
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما