منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

کتاب درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن
کتاب درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن
1398/3/7 سه‌شنبه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر کرد: کتاب درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشکدة الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: نگاهی نو به چگونگی شناخت و نظام‌مندسازی گزاره‌های اخلاقی قرآن در کتاب «درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن» توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن سراج‌زاده تبیین شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، یدالله جنتی، با بیان این که قرآن، معجزة الهی و سرچشمة معرفت و هدایت بشر است، اذعان داشت: در این کتاب مقدس، نشانه‌های استوار و یقینی آفریدگار هستی بیان شده است که انسان با کاوش و بررسی‌های عمیق و دقیق می‌تواند به معارف پنهان آن دست یابد و بدان عمل کند تا مسیر هدایت را صحیح و دقیق بپیماید.

وی اخلاق را اساسی‌ترین هدف انبیا و محور اصلی کتاب‌های آسمانی بیان کرد و گفت: همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در فلسفة نبوت خویش فرمودند: «انما بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»؛ از این رو، ضرورت است با بهره‌گیری از قرآن کریم، نظام اخلاقی قرآن استخراج و تدوین شود تا الگویی شایسته برای  پژوهش های قرآنی و تحقیقات اخلاقی قرار گیرد.

رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشکدة الهیات و خانواده افزود: قرآن از زوایای مختلف ابعاد اخلاقی، یعنی معرفت، عاطفه، اراده، فعل و منش و با جنبه های مثبت و منفی، منظومه بزرگ اخلاقی را تشریح کرده و فرا روی انسان قرار داده است. که نظام وارة وسیعی را شکل می دهد. 

جنتی با توضیح اینکه نویسنده و محقق، کتاب «نظام اخلاقی قرآن» را در سه فصل سامان داده است، افزود: فصل اول به مفاهیم و طرح و آثار مرتبط با نظام اخلاقی قرآن پرداخته است. چگونگی شناخت گزاره های اخلاقی قرآن محتوای فصل دوم را تشکیل می‌دهد و در فصل سوم و پایانی کتاب با ساختار گزاره های اخلاقی قرآن آشنا می شویم. 

کتاب «درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن» در قطع رقعی و در 336 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان در اختیار قرآن پژوهان و فرهیختگان قرار گرفته است.



مشاهده در خبرگزار صدا و سیمای مرکز اصفهان
مشاهده در باشگاه خبرنگاران جوان
مشاهده در خبرگزاری حوزه
مشاهده در خبرگزاری شبستان
مشاهده در خبرگزاری ایکنا
مشاهده در خبرگزاری مهر





 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 616
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما