منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/1/26 دوشنبه حجت الاسلام و المسلمین قطبی: منشأ تمدن اسلامی مسأله توحید است + تصاویر رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: نگاه به مسأله تمدن با توجه به منشأ توحیدی ابعاد گسترده زندگی انسانی را به سمت تعالی و الهی شدن می‌برد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در کرسی آزاد اندیشی «تمدن سازی یا تمدن زایی؟» در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف با رویکرد مسأله محوری، گفت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین تفاوتی که در عرصه تمدن اندیشی اسلامی وجود دارد نسبت به دیگر عرصه‌های تمدن اندیشی در دنیا، مسأله توحید است، وقتی موضوع توحید مطرح باشد جهان بینی و مسیر حرکت ما برخاسته از آن نقطه کانونی یعنی توحید خواهد بود و محور فعالیت ما مسأله توحید است که نخستین  برتری مواجهه با انسان در توحید عبودیت است.

وی با بیان اینکه انسان دارای شأنیت والای خلیفه الهی است، اظهار کرد: وقتی نقطه کانونی توحید باشد و نگاه عبودیت و خلیفه الهی به مسأله داشته باشیم، همه چیز با کیفیت و نگاه متفاوتی شکل خواهد گرفت، تمدنی که انسان را خلیفه الهی می‌داند با تمدن و تمدن اندیشانی که انسان را یک موجود مادی و غیرالهی می‌داند رویکرد بسیار متفاوتی خواهد داشت.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تمدن را دارای چهار رکن توحید، عبودیت، کرامت و سبک زندگی می‌دانند، یعنی ابتدا و منشأ و مبدأ ورود بحث تمدنی موضوع توحید است و این نگاه همه ابعاد زندگی انسان را پوشش خواهد داد، تمدنی که به این صورت باشد دامنه وسیع و متعالی خواهد داشت.

وی با اشاره به ابعاد متعالی تمدن اسلامی، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که ابعاد گسترده تمدن اسلامی را بشناسیم و بدانیم در این مدار چه وظیفه و نقشی داریم و در کجای این عرصه قرار داریم، پیش از ما و پس از ما چه خواهد شد و آیا نقش فاعل مایشاء خواهیم داشت یا اینکه صرفا در یک جریانی در حرکت بوده و قرار نیست اثرگذاری خاصی داشته باشیم. در هر صورت ما باید به دنبال کشف تکلیف و مسؤولیت خود باشیم و براساس آن اقدام کنیم.



مشاهده در خبرگزاری رسا













 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 4538
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما