تبلیغات


























 
اخبار فرهنگی

وحيد دستجردي وزير بهداشت
وحيد دستجردي وزير بهداشت
وزير بهداشت: واكسن آنفلوانزا در ايران توليد شد وزير بهداشت گفت: مرحله توليد آزمايشگاهي واكسن آنفلوانزا در ايران با موفقيت انجام شد و در حال صنعتي كردن توليد اين واكسن در كشور هستيم ....
به گزارش خبرگزاري فارس، مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نشستي با خبرنگاران در خبرگزاري ريانووستي دستاوردهاي چشمگير كشورمان در عرصه‌هاي پزشكي، بهداشت و درمان را تشريح كرد.

وحيد دستجردي تصريح كرد: در سايه پيشرفت‌هاي نوآورانه صورت گرفته در جمهوري اسلامي ايران هم اكنون 9 قلم داروي بيولوژيك وارداتي مورد نياز بيماران سخت درمان در داخل كشور توليد مي‌شود.

وي افزود: علاوه بر اين در حال حاضر 12 قلم داروي بيولوژيك ديگر را نيز در دست توليد داريم و براي توليد داخلي ساير داروهاي وارداتي از اين نوع در آينده نزديك نيز اقدامات گسترده‌اي در دست اجرا داريم.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي، دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه توليد دارو و واكسن در سال‌هاي اخير را چشمگير خواند و افزود: هم اكنون 96 درصد داروهاي مصرفي در داخل توليد مي‌شود.

وحيد دستجري تأكيد كرد: برنامه‌هاي گسترده‌اي براي توليد تعدادي بيشتري از چهار درصد داروي صادراتي مصرفي كشور نيز در دست اجرا داريم كه در آينده نه چندان دور نتيجه مي‌دهد.

وزير بهداشت با بيان اين مطلب كه جمهوري اسلامي ايران در زمينه فناوري و تجهيزات پزشكي و دارويي نيز در سال‌هاي گذشته پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته است، ادامه داد: در سايه اين دستاوردها در زمان حاضر 10 نوع واكسن در داخل توليد مي‌شود.

وي يادآور شد: سال گذشته كه دنيا به واسطه شيوع آنفلوانزاي خوكي تهديد مي‌شد، محققان ما برنامه توليد داخلي اين واكسن را آغاز كردند كه مرحله توليد آزمايشگاهي آن موفق بوده و در حال صنعتي كردن توليد اين واكسن حياتي هستيم.

وزير بهداشت يكي از دستاوردهاي ارزشمند محققان و دانشمندان عرصه پزشكي را بومي كردن علم پيوند اعضا عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در سايه پيشرفت‌هاي صورت گرفته در ايران، انواع پيوند اعضا با موفقيت در داخل كشور انجام مي‌شود.

وحيد دستجردي با بيان اين مطلب كه هم اكنون جراحي‌هاي بزرگ و پيوند اعضا در مراكز درماني ايران به ويژه مراكز آموزشي انجام مي‌شود، افزود: سال گذشته بيش از دو هزار مورد پيوند اعضا در ايران انجام شد.

وزير بهداشت از انجام 330 عمل جراحي پيوند كبد، 150 مورد پيوند قلب و تعداد زيادي پيوند‌هاي ديگر از جمله پيوند قرنيه و مغز استخوان به عنوان مصاديق پيشرفت‌هاي پزشكي كشورمان در حوزه پزشكي و درمان نام برد.

وي با بيان اينكه بيماران براي انجام عمل جراحي پيوند كليه در ايران ديگر نوبت نمي‌گيرند، تشريح كرد: در چند مركز انجام جراحي‌هاي پيوند مغز استخوان ايران تاكنون3 هزار مورد پيوند از اين نوع صورت گرفته كه از نظر تعداد و موفقيت در جهان كم نظير است.

وحيد دستجردي اضافه كرد: متخصصان پزشكي ايران به سطحي از پيشرفت رسيده‌اند كه در زمان حاضر پيوند كبد را هم از مرگ مغزي و هم از فرد زنده انجام مي‌دهند و پيوند قلب و ريه هم به صورت توام در داخل انجام مي‌شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشورمان توسعه مراكز آموزشي، بهداشتي و درماني ايران در سال‌هاي اخير را گسترده توصيف كرد و گفت: هم اكنون 50 دانشگاه علوم پزشكي در كشور داريم كه علاوه بر ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم، نيروي انساني متخصص مورد نياز اين حوزه را نيز تامين مي‌كنند.

وحيد دستجردي با اشاره به شبكه‌اي بودن سيستم بهداشتي درماني ايران افزود: هم اكنون 20 هزار خانه بهداشت، 6 هزار مركز بهداشتي و يك هزار بيمارستان در مناطق مختلف ايرانم به مردم خدمات درماني و بهداشتي ارائه مي‌كنند و حدود يك ميليون دانشجو در رشته‌هاي مختلف پزشكي توسط 40 هزار استاد آموزش مي‌بينند.

وزير بهداشت درباره وضعيت شاخص اميد به زندگي مردم در ايران نيز اظهار داشت: متوسط اميد به زندگي در ايران 72 سال است كه اين رقم براي زنان به 73 مي‌رسد.

وي تأكيد كرد: در دوره پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به رغم تحريم‌ها، دستاوردهاي بزرگي در زمينه درمان داشته‌ايم به طوري كه ميزان مرگ و مير نوزادان كاهش چشمگيري يافته و از 120 مورد در هر يك هزار تولد به 8/9 مورد در هر يك هزار تولد زنده رسيده است.

وحيد دستجردي اضافه كرد: علاوه بر اين آمار مرگ و مير زنان باردار نيز در اين مدت كاهش قابل ملاحظه‌اي داشته و از 240 مورد در هر 100 هزار زايمان به 240 مورد كاهش يافته است.

وي تصريح كرد: خوشبختانه در سايه اقدامات گسترده صورت گرفته، مرگ و مير در اين دو حوزه و نيز مرگ ناشي از بيماري‌هاي عفوني در كشور كاملاً كنترل شده و اهدافي را كه سازمان بهداشت جهاني به عنوان اهداف هزاره سوم (ام دي جي) تا سال 2015 اعلام كرده بود، ما پيش از برنامه رسيده‌ايم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران مهمترين چالش پيش رو را بيماري‌هاي غير واگيردار مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت، سكته و سرطان اعلام كرد.

وي با بيان اين مطلب كه اين بيماري‌ها، عامل بيشترين تعداد مرگ و ميرها در كشور ايران هستند، رفع اين مشكل را در گروي تغيير شيوه زندگي مردم و آموزش شيوه‌هاي سالم زندگي به آنان دانست.

وحيد دستجردي بر لزوم مشاركت همگاني در برنامه تغيير شيوه زندگي مردم تأكيد كرد و افزود: بديهي است كه تحقق اين مهم به دليل بين بخشي و گسترده بودن فعاليت‌هاي مرتبط با آن از عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر نمي‌آيد.

وزير بهداشت اضافه كرد: به همين منظور شوراي عالي امنيت غذايي در ايران زير نظر معاون اول رئيس جمهوري تشكيل شده و اين نهاد وظايف هر يك از دستگاه‌ها را در زمينه تلاش براي آموزش شيوه‌هاي سالم زندگي به مردم مشخص مي‌كند.

وحيد دستجردي با اشاره به بازديد از مراكز علمي و آموزشي فدراسيون روسيه گفت: به دليل بومي بودن علوم پزشكي در فدراسيون روسيه، مراكز علمي و آموزشي اين كشور از تجربيات و اطلاعات وسيع و نيز تجهيزات پيشرفته‌اي برخوردار هستند.

وي افزود: با عنايت به توسعه علوم پزشكي و داروسازي در ايران مي‌‌توانيم در بخش‌هاي مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، تجربيات علمي و آموزشي و مشاركت در مجامع علمي و نشست‌هاي دوجانبه علمي پزشكي، خصوصاً در زمينه توليد دارو با فدراسيون روسيه همكاري‌‌هاي وسيعي داشته باشيم.

وزير بهداشت با اشاره به اهميت تنظيم برنامه‌هاي مشاركت تصريح كرد: بنا به ابراز علاقه‌مندي كه از سوي مقامات روس در اين سفر ابراز شده است، به زودي سند تفاهمنامه همكاري‌هاي علمي، آموزش پزشكي و بهداشتي درماني در آينده نزديك با نظر وزارتخانه‌هاي بهداشت دو كشور پس از نهايي شدن به امضاء خواهد رسيد.
منبع: خبرگزاري فارس
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 407
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما