تبلیغات


























 
قدیمی / اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

آیت الله محمد محمدی ری شهری
آیت الله محمد محمدی ری شهری
1394/3/27 چهارشنبه آیت‌الله ری‌ شهری در مجمع بزرگ مبلغان ماه رمضان اصفهان: روحانیت باید فوق جریان سیاسی حرکت کند / وظیفه روحانیت صیانت از خط رهبری است رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان این‌که مبلغان باید خط روشن رهبری و راه ولایت را ادامه دهند، گفت: تبلیغ در مرحله اول باید عملی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آیت الله محمد محمدی ری شهری، در مجمع مبلغان اصفهان، با بیان این‌که در ماه رمضان باید مبلغان به مخاطبان خود یاد بدهند که چه بگویند و چگونه از این ماه استفاده کنند گفت: باید به مردم یاد داد که به چه صورت از این فرصت سازنده و مهم به خوبی نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله ری شهری وظیفه مبلغان را مهم و تعیین کننده ارزیابی کرد و افزود: در روایتی از پیامبر اکر (ص) نقل شده است کسانی که سخنرانی می‌کنند و برای مردم خطبه می‌خوانند و مطالبی را بیان می‌کنند در روز قیامت از صحت و حقیقت آن مطلب، هدف و انگیزه ارائه آن مورد سؤال قرار می‌گیرند و لازم است انسان در ارائه مطالب خود به خوبی دقت کنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضمانت مبلغان در برابر وقت مستمعین و اهمیت توجه داشتن به رعایت وقت مخاطب تصریح کرد: مبلغان باید در زمینه ارائه روضه به مستمعین دقت کافی را داشته باشند، در روایات و سفارشات بزرگان نیز به این مطلب تأکید شده است که آنچه به عنوان روضه خوانده می‌شود نباید حدسی باشد و این از وظایف مهم مبلغان است.

وی ضمن تأکید بر وظیفه مبلغان برای ایجاد ارتباط بین مردم و خداوند اظهار کرد: یک مبلغ وظیفه دارد تا مردم را با خداوند مرتبط کند و تمایل مردم به اطاعت از خدا و خدا پرستی را با برنامه‌های تبلیغی خود افزایش دهد، مبلغان دینی باید بتوانند در رابطه مردم با خدا تأثیرگذار باشند و آنها را تشویق به دیانت و اطاعت از خدا کنند.

آیت الله ری شهری ضمن تأکید بر لزوم پرهیز سیاسی کاری در تبلیغ ابراز کرد: روحانیان نباید به ارائه مطالب تکراری و یکسان در تبلیغ کفایت کنند بلکه لازم است که مبلغان فارغ از جریان‌های سیاسی و فوق آنها حرکت کنند و تلاش آنها در زمینه تبلیغ ارائه مطالب نو و حفظ و صیانت از خط رهبری و ولایت باشد و اجازه تحریف شدن رهبری و راه امام و شهدا را به کسی ندهند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در ادامه افزود: مبلغان باید خط روشن رهبری و راه ولایت را ادامه دهند، تبلیغ در مرحله اول باید عملی باشد و پس از آن باید در تبلیغ مردم به عمل کردن به موازین شرعی و دینی دعوت شود و اگر مبلغ خود اهل عمل نباشد نمی‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد مودت و دوستی بین مردم و خدا در تبلیغ خاطر نشان کرد: پایه و اساس دین اسلام محبت اهل بیت(ع) است و بنابر روایات افرادی که بین مردم و خداوند رابطه دوستی ایجاد کنند مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرند، نباید به گونه‌ای رفتار کرد و سخن گفت که مردم خدا را فراموش کنند و اهل بیت را تنها در نظر داشته باشند.

آیت الله ری شهری با اشاره به این‌که ائمه واسطه‌ای هستند برای رسیدن به خداوند تصریح کرد: مبلغان باید جایگاه ویژه ائمه برای رسیدن و وصال به خداوند را برای مردم مشخص کنند، روش تبلیغ مبلغان باید به گونه‌ای باشد که بتواند در مردم اثر کند و به دل مردم نفوذ کند.

وی با بیان این‌که کسانی که از مناجات شعبانیه در این مدت استفاده نبرده‌اند لازم است در این فرصت کوتاه باقی مانده به سراغ این مناجات عظیم الشأن بروند گفت: ماه رمضان فرصتی بسیار مهم و مغتنم برای عبادت و خودسازی و نزدیک شدن به خداوند است، در ماه رمضان انسان می‌تواند به طاعت و عمل به دستورات خداوند بپردازد و باید حاصل تبلیغ مبلغان در این ماه محبت خداوند در دل مردم باشد.



::: برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.



منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1620
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما