تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/6/29 چهارشنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: مبلغان سپر بلای فکری و اعتقادی مردم هستند رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بخشی از امنیت، امنیت فکری و اعتقادی است و مبلغ با رفع شبهاتی که دشمن وارد می‌کند، درواقع سپر بلای فکری مردم می‌شود و بصیرت سیاسی جامعه را ارتقا می‌بخشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم اظهار داشت: در طول تاریخ دو نقطه اصلی وجود دارد که اگر انسان خود را به آن دو متصل کند در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی افزود: این دو نقطه مهم و اثرگذار یکی قرآن و دیگری حضرات معصوم و ائمه اطهار به ویژه سید و سالار شهدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی گفت: در طول تاریخ هرچه در حوزه هنر و ادبیات، شعر، فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انجام گرفته، آن‌هایی که متصل به سرچشمه وحی الهی شدند و از قرآن کمک گرفتند ماندگار شدند.

وی ادامه داد: بقیه در قسمتی از تاریخ جریان ساز شدند، سروصدایی هم ایجاد شد اما چون به سرچشمه اصلی متصل نبود به مرور فروکش کرد و تمام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راز ماندگاری شاعر پرآوازه «حافظ شیرازی» را اتصال و توسل به قرآن دانست و بیان کرد: حافظ خود را به منبع عظیم و حیات الهی گره زد و برای همیشه در تاریخ ماند.

وی در خصوص توسل به حضرات معصوم و ائمه و نقطه دوم ماندگاری در تاریخ اذعان داشت: معصومان و در رأس آنان امام حسین (ع) چشمه‌ای پرفیض هستند که با دمی در کنار این چشمه نشستن همراه با قطره اشکی، توسلی و... می‌شود بهره کامل و وافی از آن برد.

رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن خطاب به مبلغان، ماه محرم را فرصتی مناسب دانست که جامعه را به سمت این دو نقطه اتصال ببرند و خاطرنشان کرد: تمام نفحات معنوی از دو مسیر قران و اهل‌بیت به دست می‌آید و باید خود و جامعه را زیر باران رحمت و برکات بی‌حد آن دو ببریم، بر سر این سفره الهی بنشینیم و این دو چشمه را در هم بیامیزیم.

وی اضافه کرد: در متن عزای سید و سالار شهدا بهترین روش تعزیت ارادت به قرآن است، امام حسین (علیه السلام) یک روز پیکارشان را عقب انداختند و تا صبح قرآن خواندند که اگر عملی والاتر از آن بود که مشغول آن می‌شدند، ایشان در این خصوص فرموده‌اند «من قران را دوست دارم».

حجت الاسلام و المسلمین قطبی جریان سازی را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعلام کرد و گفت: چرا نباید از تلاوت قران کسب فیض کنیم و از این کتاب آسمانی و کلام بلاشک الهی و وحی عمیق بصیر الهی بهره نگیریم؟ در کنار دسته‌های عزاداری، جلسات روضه، نوحه و مداحی که کف کار توسل است با جریان سازی تلاوت قرآن در هر شب محرم به قله توسل هم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در هر منطقه‌ای که قرار می‌گیرید نگاه نقطه‌ای را کنار بگذارید و افق دیدتان را وسیع‌تر کنید تا اتفاقات پیرامون دنیا را ببینید و پنجره دیدتان باز شود؛ در تبلیغاتتان از فاجعه میانمار، تحولات یمن و سوریه صحبت کنید و به مردم دغدغه پیگیری و بصیرت سیاسی بدهید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به هدف قیام امام حسین (علیه السلام) یادآور شد: امام حسین (علیه السلام) برای احیای دین و عزت اسلام جنگید و گفتن مسائل جهان منافاتی با عزاداری‌های محرم ندارد و توجه به این مسأله از وظایف ما مبلغان است.

وی در پایان مبلغان را سپر بلای مردم خواند و گفت: بخشی از امنیت، امنیت فکری و اعتقادی است و مبلغ با رفع شبهاتی که دشمن وارد می‌کند، در واقع سپر بلای فکری مردم می‌شود و بصیرت سیاسی جامعه را ارتقا می‌بخشد.


 




 
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید
برای مشاهده انعکاس خبری اینجا کلیک کنید



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 823
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما