تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی
1396/6/28 سه‌شنبه رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی: علت ماندگاری اسلام، مکتب عاشورا است/ «رنگ حماسی» شرطی لازم برای فراگیری برنامه‌های محرم رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی گفت: هر مکتبی برای ماندگاری نیاز به هیاهو و شلوغی دارد و به نقل از امام خمینی(ره) مکتب اهل بیت و عاشورا علت ماندگاری اسلام است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی نیلی‌پور رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم‌الحرام، اظهار کرد: هر مکتبی برای ماندگاری نیاز به هیاهو و شلوغی دارد و به نقل از امام خمینی(ره) مکتب اهل بیت و عاشورا علت ماندگاری اسلام است.
 
وی افزود: در ماه محرم برنامه‌ها باید رنگ حماسی بگیرد تا فراگیر شود، محرم فرصت مناسبی برای تبلیغ و اثرگذاری است زیرا مردم به احترام خون امام حسین(علیه السلام) به صورت خودجوش به صحنه می‌آیند و کار مبلغان راحت‌تر است.
 
رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی تربیت عاشورایی را در کنار آموزش یک فعالیت مثبت تلقی کرد و گفت: وقتی مبلغی کارش را شروع می‌کند در کنار تبلیغ برای عموم مردم باید از بین مخاطبان عام به آموزش تعداد افرادی خاص که از نظر ذهنی و استعداد بالاتر هستند، بپردازد.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین قسمت تبلیغ در مرحله سوم اتفاق می‌افتد و آن نخبه پروری و بحث تربیتی افراد برگزیده در بحث آموزش است که بعد از اتمام تبلیغ رابط مهم شما خواهند بود تا فضای به وجود آمده در محرم را به واسطه همین ارتباط حفاظت و تقویت کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نیلی‌پور در ادامه به مبلغان توصیه کرد در تبلیغ به شرح و تفسیر زیارت عاشورا بپردازند و بیان کرد: زیارات و ادعیه ظرفیت بزرگ و منابع غنی معرفتی هستند که به همت مبلغان با شرح و تبیین مفاهیم آن‌ها این معارف وارد سبک زندگی مردم می‌شود.
 
وی زیارت عاشورا را سرمایه بزرگی دانست که باید به آن نگاه عارفانه داشت و خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا هم زیارت است و هم دعا و در واقع ولایت و توحید در آن موج می‌زند، در اثر آن شیعه ذوب در سیدالشهدا می‌شود و ارتباط بین پیشرو و پیرو از طریق آن به نحو احسن اتفاق می‌افتد.
 
رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی تصریح کرد: از مفهوم والا و فرهنگ زیارت نباید غفلت کرد زیرا زیارت حضوری که رزق معنوی بالایی دارد با زیارت از راه دور تفاوتی نمی‌کند بلکه مرز زیارت باید شکسته شود و توجه داشت که انسان از هر نقطه‌ای می‌تواند زائر شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین نیلی‌پور اذعان داشت: در زیارت عاشورا یک نگاه تاریخی به کل جریان شیعه و تاریخ تمدن اسلامی شده است و در آن به موضوعاتی مانند مهدویت، غدیر، بعثت، سقیفه، تبری و تولی و ... مستقیم یا غیرمستقیم اشاره شده است.
 
وی زیارت عاشورا را تشریح تقابل اسلام اُموی با اسلام علوی دانست و اظهار کرد: در قرآن سوره توبه درباره برائت از مشرکین است و زیارت عاشورا برائت از منافقین است که نشان می‌دهد حضرت علی(علیه السلام) و اهل بیت بعد از پیامبر گرفتار منافقینی شدند که اسلام‌نمایی می‌کردند؛ از آنجایی که سند زیارت عاشورا قدسی است می‌توانیم بگوییم که این زیارت، سوره برائت از منافقین است.
 
رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی به مفاهیم دیگر زیارت عاشورا اشاره و تشریح کرد: زیارت عاشورا یک باب‌الحسین است، به این معنا که از طریق امام حسین(علیه السلام) می‌توان قرب به خدا پیدا کرد و هرکس به این درگاه توسل جست از مقربان درگاه الهی و سعادتمند شد.
 
وی  بحث خانواده و سبک زندگی را از دیگر مفاهیم زیارت عاشورا خواند و گفت: در زیارت عاشورا دو خانواده مورد سلام و لعن قرار می‌گیرند، در طرفی خانواده‌ای با اصالت و در طرف دیگر خانواده‌ای که بی‌اصالت هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نیلی‌پور اضافه کرد: بر این اساس می‌شود نقش خانواده‌های مثبت و منفی در تمدن اسلامی را برای جامعه تبیین کرد و همچنین آرزوی حیات و مماتی همچون اهل بیت را از دعا استخراج کرد.
 
وی از دیگر مفاهیم زیارت عاشورا را مهدویت و تبیین فرهنگ جهادی در شیعه نام برد و تأکید کرد: در زیارت عاشورا سه مورد از القاب حضرت عصر(عج) آمده و ثبت نام در سربازی امام زمان(عج)، مطالبه گری در انتقام گیری خون سیدالشهدا، مفهوم بیداری، شفاعت و اصل تقیه نیز وارد شده است.
 
رئیس بنیاد مهدیت و آینده پژوهی در پایان خلاصه و جان کلام زیارت عاشورا را در دو اصل تولی و تبری بیان و عنوان کرد: در زیارت عاشورا به جایگاهی می‌رسیم که از جانب خدا به امام حسین(علیه السلام) سلام می‌دهیم، این سلام‌ها و لعن‌ها جان کلام زیارت عاشورا هستند.


 




برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید
برای مشاهده انعکاس خبری اینجا کلیک کنید




 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 702
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما