تبلیغات


























 
:: یادداشت

حجت السلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
حجت السلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
اصفهان در مدار گردشگری با تأسیس موزه سبک زندگی
اصفهان در مدار گردشگری
با تأسیس موزه سبک زندگی

رویکرد شهرداری و شورای جدید اصفهان در مدار تقویت گردشگری قرار دارد و حکایت از نگرشی جدید در توسعه تعاملات فرهنگی و بسترهای ارتباطات اجتماعیِ ایران و جهان دارد.

این نگاه می تواند فرصتی برای شناخت دقیق تر جهانیان از سرزمین عرش و فرش، باشد و خوشنامی اصفهانی ها را بیش از پیش درپهنه ی جهان بگستراند. یکی از روش های تقویتِ تعاملات و ایجاد نگرش صحیح در ذهن و ضمیر گردشگران دائر کردن موزه و نمایشگاه های دائمی است.

اصفهان با همه دارایی هایش هنوز نتوانسته به طور جامع و مینیاتوری فرهنگ و میراث ناملموس خود را یکجا و در پیش چشمان گردشگران به رخ بکشد و غنای فرهنگی خود را معرفی نماید. سبکِ زندگیِ اصفهان با ترکیب اقوام، ادیان و خرده فرهنگ های فراوانی که در آن زندگی می کنند، سفره ای گسترده است که هر کس به قدرِ توان خود می تواند از آن رزقِ فرهنگیِ خویش را برگزیند.

سنت ها، آیین ها، آداب و رسوم، بازی های بومی و محلی، جشن ها و جشنواره ها، پوشش و مد و لباس، سبک تغذیه و خوردنی ها، الگوهای فراغتی و تفریحی، الگوهای آموزشی و مکتب خانه ای، سبک های ازدواج و همسرگزینی، سبک های اجتماعی و شهروندی و ... همه و همه ظرفیت بالا و گنج پنهانی است که می توان با بازنمایی آن ها گردشگران را از عمقِ فرهنگ و تار و پود تمدن اسلامی آگاه ساخت و سبک زندگیِ ایرانی اسلامی که ریشه در تاریخ کهنِ ایران زمین و فرهنگ متعالی اسلامی دارد را به رخ کشید.

پیشنهاد می شود طبقه زیرین میدان امام علی علیه السلام به موزه و نمایشگاه دائمی سبک زندگی اصفهان و پایگاهی برای بازنمایی مناظر و زیبایی های فرهنگ اصفهانی ها تبدیل شود. باشد که از این نمایشگاه صدها و هزاران فیلم و مستند، طرح مطالعاتی، خاطره و یاد داشت و میلیون ها عکس سِلفی در جهان مخابره شود و اصفهان و فرهنگ اصفهانی ها را با آنچه دارد بیش از پیش معرفی نماید. 

محمد قطبی




 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 999
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما